Alkuvuonna palkintosadetta

Julkaistu: 14.02.2018

Turun Urheiluliiton jäsenet ovat saaneet alkuvuodesta tunnustusta työlleen. Tammikuun lopulla Gatorade Centerissä järjestetyssä Varsinais-Suomen Urheilugaalassa urheiluliittolaiset pääsivät pokkaamaan kuusi eri palkintoa.

Turun Urheiluliiton jäsenet ovat saaneet alkuvuodesta tunnustusta työlleen. Tammikuun lopulla Gatorade Centerissä järjestetyssä Varsinais-Suomen Urheilugaalassa  urheiluliittolaiset pääsivät pokkaamaan kuusi eri palkintoa.
Helmi Murto palkittiin vuoden akatemiaurheilijana ja 60 vuotta täyttänyt TS-kortteliajot sai urheilukulttuurin edistäjä -palkinnon. Lisäksi Turun kaupunki valitsi Pirjo Rajamäen vuoden seuratyöntekijäksi.
Kolme urheiluliittolaista sai myös Varsinais-Suomen parhaan urheilijan palkinnon omassa lajissaan: Erika Rautiainen aerobicissa, Henrick Goesch triathlonissa ja Helmi Murto voimistelussa.
Nojapuiden Pohjois-Euroopan mestaruuden voittanut Murto pääsi viime vuonna myös ensi kertaa mukaan MM-kilpailuihin.
- On ollut hienoa saada kansainvälistä kilpailukokemusta. Tavoitteeni on päästä tänä vuonnakin MM-joukkueeseen, Murto kertoi seuran omassa palkitsemistilaisuudessa Kino Piispanristissä helmikuun alussa.
Siellä TuUL muisti menestyneitä jäseniään perinteiseen tapaan. Seuran vuoden toimitsijaksi valittiin Simo Valtonen lentopallojaostosta ja vuoden liikuttajaksi pitkän linjan seura-aktiivi Juhani Lehto. Vuoden urheilijan tittelin sai ratapyöräilijä Mika Simola ja vuoden valmentajaksi valikoitui Helmi Murron valmentajaan Jenni Lindroos.
Murto kiitteli valmentajaansa siitä, että tämä on hyvä kuuntelija. Lindrooskin oli tyytyväinen kaksikon yhteistyöhön.
- Helmi on kehittänyt minua valmentajana, hän totesi.
Samassa tilaisuudessa palkittiin myös vuonna 2017 SM-mitaleille yltäneet urheilijat. Kaiken kaikkiaan pronssimitalin saavuttaneita urheilijoita seurassa oli viime vuonna 23, hopeamitalisteja 36 ja kultamitalin saaneita 39. Moni näistä urheilijoista sai viime vuonna kaulaansa vieläpä useita SM-mitaleja.

Helmi Murron (vas.) ja Jenni Lindroosin yhteistyö tuotti viime vuonna hyvää tulosta.

Teksti ja kuva: Minna Uusivirta