Jaostot

Turun Urheiluliitossa on kymmenen eri jaostoa. Eri jaostojen sisällä kymmenen lajin lisäksi vielä muitakin lajeja. Valinnanvaraa on paljon! Jaostot ovat aakkosjärjestyksessä.

Hiihtojaosto   Hiihtojaostossa järjestetään mahdollisuuksien mukaan hiihtokursseja ja lyhyitä laskettelumatkoja. Kulunut talvi loi uskoa hiihtoharrastuksen elpymiseen Turun alueella.

Keilailujaosto   Keilailujaostossa järjestetään normaalien viikoittaisten harjoitusten lisäksi erilaisia joukkue- ja yksilöpelejä. Keilailu kehittää hyvin sosiaalista ja henkistä kapasiteettia. Keilailu kehittää myös kaikkia koordinatiivisia ominaisuuksia. Rytmitaju ja tarkkuus ovat keilaajalle suotuisia ominaisuuksia.

Lentopallojaosto   Sekä lentopallossa että beach volleyssa tarvitaan pallotaitavuutta, nopeutta, kimmoisuutta, peliälyä ja hyvää koordinaatiokykyä. Molemmat lajit ovat vaativia taitolajeja, joten perusharjoitteluun tarvitaan paljon aikaa. TuUL:n lentopallojaostossa on lasten ja nuorten lentopalloilun harraste- ja kilparyhmiä, naisten aluemestaruussarjajoukkue sekä miesten ja naisten harrasteryhmät.

Luistelujaosto   Luistelujaoston lajeja ovat pikaluistelu ja pikarullaluistelu. Kilpaurheilun lisäksi jaostossa on junioreita ja kuntourheilua. Luistelujaoston tavoitteena on kehittää ja parantaa pikaluistelun harrastusmahdollisuuksia Turussa ja saada erityisesti pikarullaluistelu tunnetuksi kilpalajina. Luistelijan hyvät ominaisuudet ovat nopeus, ketteryys, kestävyys ja tasapaino sekä hyvä motivaatio harjoitella että kehittää itseään.

Nyrkkeilyjaosto   Nyrkkeilyjaostossa voi harrastaa sekä kunto- että kilpanyrkkeilyä. Nyrkkeily on monipuolinen, kokonaisvaltainen ja haastava laji. Se panee kehon ja mielen kovalle koetukselle. Monille tuleekin yllätyksenä, kuinka vaativa tekniikkalaji nyrkkeily pohjimmiltaan on. Nyrkkeilyä voi verrata tanssiin, koska molemmissa lajeissa on hyötyä rytmitajusta ja kehon koordinaatiokyvystä. Nyrkkeily on tehokas tapa nostaa kuntoa ja purkaa aggressioita. Se tekee hyvää myös niska- ja hartiaseudun lihaksille.

Pyöräilyjaosto  Turun Urheiluliiton pyöräilyjaosto edistää pyöräilyharrastusta ja järjestää kilpailuja Turun alueella. Jaostolla on kilpailutoimintaa aktiiveille ja ohjattua harrastustoimintaa mukavassa porukassa mm. harrastepyörälenkkejä kahdesti viikossa, TS-pyöräilykoulu ja BMX-tapahtumia.

Triathlonjaosto   Triathlonjaosto tarjoaa mukavaa treeniseuraa ja hyviä treenejä triathlonista kiinnostuneille. Jaostossa harrastetaan monipuolista liikuntaa yhdessä, sillä yksilölajin harrastaminen porukassa on yksinään tekemistä mukavampaa. Kansainvälisen tason triathlonistit ja omaksi ilokseen harjoittelevat kuntoilijat liikkuvat sulassa sovussa harjoituksissa. Triathlon kehittää kuntoa erittäin monipuolisesti harrastajan tasosta riippumatta.

Voimistelujaosto   Voimistelujaosto tarjoaa turkulaisille ja Turun ympäristössä asuville tytöille ja pojille sekä naisille että miehille laadukasta ja monipuolista telinevoimistelutoimintaa aina huippu-urheiluun asti. Osaavat lajinsa tuntevat ohjaajat ja valmentajat toteuttavat toimintaa Nuori Suomi -hengessä. Jaostolla on telinekoulutoimintaa Vasaramäessä ja Alfan liikuntakeskuksessa.

Voimistelu- ja liikuntajaosto   Voimistelu- ja liikuntajaosto eli VoLi on Nuoren Suomen Sinettiseura ja Priima-aikuisliikunnan laatuseura. Jaosto tarjoaa terveellistä, turvallista, kasvatuksellista ja monipuolista harrasteliikuntaa sekä kilpaurheilua vauvaikäisistä senioriliikkujiin Turun ja lähiseudun asukkaille. Jaoston valmentajat ja ohjaajat ovat koulutettuja ja jaoston tarjonta on äärimmäisen laaja niin harraste- kuin kilpapuolellakin.

Yleisurheilu   Turun Urheiluliiton yleisurheilujaosto tarjoaa liikunnallisia elämyksiä ja mahdollisuuksia koko perheelle Suomen 2000-luvun parhaassa yleisurheiluseurassa. Yleisurheilu kehittää monipuolisuutensa ansiosta laaja-alaisesti ja antaa näin erinomaisen liikunnallisen pohjan sekä taito- että fyysisten ominaisuuksien osalta.