Miesten valtakunnansarjan 5.kierros

Julkaistu: 13.03.2016

12.03.16 koitti hetki, jota oltiin jo taas hetken odotettu, miesten valtakunnansarjan viides kierros kotihallissa Kupittaalla. Viime kierroksesta jäi pikkasen hampaankoloon.

Ensimmäisessä pelissä oli vissiin jopa havaittavissa pientä yliyritystä vaiko nukuttiko keväinen lauantaiaamu TuUL:n poikia. Tulokseksi tuli 977, joka ei riittänyt voittoon, koska Tammisaaren pojat olivat enemmän hereillä ja saivat tulokseksi 1048. Erikoishuomion saa TuUL:n ”ruotsin”vahvistus (Hurri), joka paikkasi ekaa kertaa elämässään 7-10 reiän.

Toisessa pelissä oli jo enemmän tekemisen meininkiä. Turun Weikkojen kanssa oli tiukkaa yhdeksänteen ruutuun asti. Kymmenenessä ruudussa TuWe sortui tyhjiin ruutuihin. Ainoastaan Ville Grönroos onnistui tekemään ehjän ruudun. Voitto tuli meille lopuksi 68 pisteellä.

Kolmannessa pelissä tehtiin paluu radoille 15-16, jossa kohdattiin Espoon yksi suurista, Patteri 4 ever. Radat olivat selvästi muita ratoja vaikeammat. Peli sahasi edestakaisin ja loppujen lopuksi ratkesi meidän iloksi 928-916. Tämän pelin jälkeen oltiin iloisia, että ei enää tarvitsisi palata tälle rataparille...

Neljäs peli ei myöskään ollut niin helppo kuin mihin alkukaudesta oli turruttu. Vastaan tuli lohkon viimeisenä oleva TPS2. Peli oli ailahtelevaa mutta päätyi meidän tuuletukseen 946-917.

Viides ja päivän viimeinen peli olikin sitten ihan eri tarina, sillä vastaamme asettui lohkon kakkonen, IFK Mariehamn. Tämän ottelun voittaja saapuisi seuraavalle ja samalla viimeiselle kierrokselle Marianhaminaan lohkon johtajana. Voin sanoa että en ole ikinä stressannut katsomossa niin paljoa kuin nyt. Peli oli tiukkaakin tiukempi, vuorotellen tehtiin kaatojonoja ja vuorotellen tarjoiltiin johtopaikkaa toiselle. Mutta ilokseni ja helpotuksekseni voin ilmoittaa että voitettiin 1020-1005. Tämä tarkoittaa sitä että 16.04.16 saavutaan Marianhaminaan lohkon johtajina ja ollaan enemmän kuin valmiina taistelemaan kynsinhampain sarjanoususta.

Tällä hetkellä näyttää siltä että me taistelemme IFK Mariehamnin kanssa noususta ykkösdivariin ja että TuWe ja TPS2 ovat tipahtamassa kolmosdivariin. Mutta se on ennenkin nähty, että ei kannata nuolaista ennen kuin tipahtaa.

Joukkueenjohtaja

Joakim Hurri