Miesten valtakunnasarjan 4. kierros oli tahmea

Julkaistu: 13.02.2016

6.2 urheiluliiton miehet matkasivat Espooseen Tapiolan keilahalliin puolustamaan johtoasemia kokonaistilanteessa. Joukkueessa pelasivat Tommi, Markus, Joakim, Marek, Jonas ja Marko, eli paras kalusto oli liikkeellä.

Harjoitusheittojen aikana alkoi olla jo sellainen tuntu, että tästä tulisi haasteellinen kierros. Rataolosuhde oli vähintäänkin haastava, mutta niinhän se on kaikille. Kierroksen saldo oli yksi voitto viidestä. Tulostasosta kertoo ehkä jotain se, että 35 pelaajasta vain 6 heitti 200 pisteen keskiarvolla, kun edellisillä kieroksilla luku on ollut n. tusinan verran. Mutta joukkueena me kaikki heitimme alle oman keskiarvomme henkilökohtaisesti, joten tyytväinen kukaan ei voi olla. 801 pisteen johto kaventui 225 pisteeseen ja tässä vaiheessa voidaan jo varovasti sanoa, että lohkon kärkipaikan kisa tullaan käymään Urheiluliiton ja IFK Marienhamnin välillä. Toki helsinkiläinen Patteri on perässä 969 pistettä, joten sieltäkin voidaan vielä nousta kärkikahinoihin, kun pelaamatta on enää kaksi kierrosta.

Kierros oli opettavainen kokemus kaikin puolin, ja palautti monet pelaajat maan pinnalle omasta tasosta. Pelityylejä kun pitäisi olla enemmän valikoimissa, nopea analyysi on, että hallissa pärjäsivät yksinkertaisella tyylillä perusheitolla reunasta pelaavat. Ennenkaikkea tarkat pelaajat. Oma pelimme kaatui osin myös reikiin ja  ennenkaikkea paikkaamattomiin keiloihin.

Mutta tästä taas sisuuntuneena eteenpäin kohti kotikierrosta Kupittaalle 12.3 puolustamaan vielä johtoasemia, mitään ei ole vielä menetetty.

Tulokset näet tästä