Naisten valtakunnansarjakausi päätökseen Tampereella

Julkaistu: 30.03.2015

Naisten ykkössarja matkasi tänä viikonloppuna pelaamaan kauden kaksi viimeistä kierrosta Tampereelle Kaupin keilahalliin. Viikonlopun tavoitteena oli pitää Talin kierroksilla hankittu kakkossija, sillä sarjan toiseksi sijoittunut karsisi huhtikuussa SM-liigaan noususta liigan seitsemänneksi sijoittuneen kanssa. Kevätauringon paistaessa pilvettömältä taivaalta suuntasimme siis tiemme kohti Pirkanmaata.

Lauantain peleissä kaikilla oli ajoittain vaikeuksia taskuun osumisessa pitkällä öljyllä, mistä seurasi pahoja paikattavia kuvioita. Muutamalla kymppiruudun loppukirillä à la Heidi ja Johanna selvisimme kuitenkin kohtuulliseen tilanteeseen päivän päätteeksi. Voitimme päivän seitsemästä pelistä neljä ja pelien jälkeen pidimme kolmatta sijaa vain 70 pistettä toiseksi nousseen Giants 2:n perässä. Nousukarsintoihin pääsy säilyi siis edelleen mahdollisuutena sunnuntain peleihin.

Sunnuntain lyhyellä öljyllä kympit tapittivat ”liian hyvistä” taskuosumista ja ratojen kuivuessa myös päin näköä osumien ja sitä myöten myös reikien määrä lisääntyi. Eivät pelit sinänsä huonoja olleet, kuten päivän keskiarvosta 719,43 voi lukea, mutta vastustajat intoutuivat heittämään paremmin. Pääsimme kyllä hätyyttelemään paritulostakin kerran (lopputulos 793), kun kulmakeilat suostuivat lähtemään ja Johanna veti joukkoa 279 tuloksella. Sen jälkeen olikin sitten hyvä jäähdytellä ruokatauon merkeissä. Lisäksi joukkueemme pelasi myös hieman vajaalukuisena Pirjon seuratessa flunssaisena pelejä katsomon puolelta koko päivän. Voitimme peleistä lopulta vain kaksi ja päävastustajamme Giants 2 neljä, joten karsintapaikka lipsui käsistä. Lopulliseksi eroksi jäi 371 pistettä. Ensi vuonna sitten taas yritetään uudelleen. Kauden 2015/16 valtakunnansarjan alkuun on 8 kuukautta aikaa, joten vielä ehtii harjoitella.

Lauantain tuloksiin

Sunnuntain tuloksiin

Kaadon tuuletusta lauantailtaOlisikohan se kaato vaiko eikö…?