Paluu omalle tasolle Raisiossa

Julkaistu: 13.02.2016

Veteraaneilla oli jo neljäs kierros omassa valtakunnansarjassaan torstaina 11.2.2016. Tämän kertainen kierros pelattiin Raision keilahallissa, joka oli kaikille joukkueessa tällä kertaa pelaaville hyvinkin tuttu halli. Joukkueessa pelasivat tällä kertaa Reino Puikko, Raimo Heinonen, Jarmo Simojoki sekä Arto Simojoki. Olikohan sitten syynä hallin tuttuus tai joku muu, mutta tuloksenteko oli selkeästi eri luokkaa kuin edellisellä kierroksella Paraisilla.

Ensimmäinen pelimme uusikaupunkilaista Ykkösklubia vastaan viitoitti tämän kertaisen suunnan – tuloksella 176 putosi armotta joukosta pois sillä muut pelasivat sarjat 188, 215 ja 225. Ja huom. PUHTAANA 628 pistettä. Veteraanisarjoissa tuollainen tulos on varsin kovaa valuuttaa ja niinpä meillekin voitto tuli että rapsahti.

Valitettavan usein käy myös niin että hyvän sarjan jälkeen ajatellaan kaiken olevan helppoa. Näin kävi meillekin ja sen seurauksena seuraava vastustajamme TR vei helpot pisteet. Toisaalta TR sen voiton ansaitsikin sillä se oli muutenkin koko päivän paras joukkue. Meille tappio aiheutti sen että saimme jälleen siirrettyä fokuksen kohdalleen: voitot ovat kiinni puhtaitten ruutujen määrästä!

Loput ottelut Keilaxia, Maarianhaminaa ja Paraisia vastaan voitimme selkeästi ja olimme päivän toiseksi paras joukkue neljällä voitolla viidestä pelistä. Edellisen kierroksen ”limbo” kuitenkin painoi vielä sen verran, että sarjataulukossa nousimme vasta kolmanneksi ollen 54 pistettä Ykkösklubin perässä. MPF 2 on meistä n. 250 pistettä takamatkalla, B28 n. 350 pistettä ja Keilax n. 660 pistettä jäljessä. Kun vielä yksi kierros on pelaamatta, näyttää todennäköiseltä että TR:n etumatka 467 pistettä riittää emmekä saa heitä enää kiinni. Sen sijaan kakkossija on hyvinkin tavoitettavissa ja siihen tietysti pyrimme.

Viimeinen kierros pelataan torstaina 3.3. klo 12.00 Kupittaalla. Tervetuloa kannustamaan!

Arto

Kuva: Veteraanijoukkueemme 2016, lisämausteena hieman nuorempi Otto.
Kuvasta puuttuu Raimo Heinonen.