Naisten I-divari päätökseen kunniakkaasti

Julkaistu: 14.03.2016

Kupittaan keilahallissa löytyi tunnelmaa roppakaupalla 12-13.3. kun Naisten I-divari ratkoi lopullista järjestystään kauden 2015-16 peleissä. Panoksena olivat tutut nouseminen suoraan Naisten Liigaan, pääseminen nousukarsintoihin, karsiminen paikasta I-divarissa sekä putoaminen II-divariin. Pelitapa oli tuttu ja raadollinen ”jokainen jokaista vastaan” sekä lauantaina että sunnuntaina. Urakka sisälsi siis 14 fyysisesti ja ennen kaikkea henkisesti raskasta peliä.

Oman joukkueemme tie oli tällä kaudella hieman normaalia kivikkoisempi sillä ensimmäinen kolmesta kierroksesta (Tikkurila) epäonnistui totaalisesti ja antoi muille joukkueille melkoisen johtoaseman. Sijoituksemme oli peräti toiseksi viimeinen eli seitsemäs. On vaikeaa analysoida tuota mutta yksi asia oli ylitse muiden: paikkaamattomuus kostautuu! Tikkurilan jälkeen olimme yli 1300 pelipistettä jäljessä kierroksen voittanutta TPS:n nuorten tyttöjen joukkuetta! Maininnan ansaitsee myös raisiolaisen Nasevat-joukkueen Petra Eriksson-Sola, joka upean esityksen jälkeen kirjautti henkilökohtaiseen sarakkeeseensa 300 pisteen sarjan.

Toinen kierros (Kuopio) meni jo huomattavasti paremmin mutta ei silti nostanut joukkuettamme viidettä sijaa korkeammalle. Se antoi kuitenkin uskoa siihen että mekin jotain osaamme. Paikalliset naapurimme valloittivat kaksi kärkisijaa. TPS jatkoi hyviä suorituksia, mutta ei silti tarpeeksi hyviä. Kierroksen ”kunkuksi” nousi raisiolainen Nasevat valloittaen sarjan ykköspaikan. Huolimatta hyvistä peleistämme ero kärkijoukkueeseen venyi lähes 1400 pisteeseen.

Ja sitten tuo Turun kierros! Innostuksesta kertoi jo se että joukkueemme jäsen Mirva Tuomikoski oli muodollisista esteistä huolimatta kannustamassa joukkuetta.

Lauantaina Nasevat jatkoi menoaan ollen ylivoimaisesti päivän joukkue. Harvoin näkee naisten sarjoissa joukkueen ottavan seitsemästä pelistä seitsemän voittoa, mutta tällä kertaa näin kävi. Muut olivat pelkkiä vastaantulijoita jotka taistelivat ns. ”muista sijoista”. Omat tyttömme kuitenkin olivat ilmeisesti juoneet jotain ”ketunmyrkkyä” ja päättäneet taistella, sillä neljällä voitolla seitsemästä olimme lauantain kolmanneksi paras joukkue ja hävisimme kolmannen sijan Vantaan Vampeille keskinäisessä ottelussa vain kymmenellä pisteellä. Mainittakoon että kokonaispisteissä juuri Vampit olivat meitä edellä.

Ilmeisesti ”ketunmyrkky” oli tehokasta mutta hieman hidasta. Sunnuntaina voitiin savun hälvennyttyä todeta, että TuUL:n naisjoukkue oli "viimeisen kierroksen joukkue" ottamalla seitsemästä ottelusta kuusi voittoa! Ainoan tappion koimme pelissä Nasevia vastaan ja senkin vain 25 pisteellä. Nasevat voitti sarjan ja on oikeutettu nousemaan Naisten Liigaan. TPS oli toinen ja näillä näkymin karsii paikasta Liigaan RäMe:n kanssa. TuUL oli kolmas eli palkintosijoilla.

Tässä yhteydessä tahdomme onnitella Nasevia ja TPS:aa hienosta kaudesta ja upeasta saavutuksesta. Samalla muistutamme siitä, ettei kannattaisi jäädä lepäämään laakereilla.

TuUL:n joukkueessa heittivät tällä kaudella Riitta Björkengren, Heidi Kivikoski, Pirjo Kuusela, Reija Lindgren Krista Paloposki, Seija Pelkonen, Mirva Tuomikoski ja Johanna Vähä-Mäkilä. Heistä ketään erikseen nostamatta voidaan todeta, että joukkue oli homogeeninen (= yhtenäinen), sopuisa (= harvinaista naiskeilailussa) ja totteli kiltisti koutsin antamia vinkkejä! Joukkueen yhtenäisyydestä puhukoon puolestaan alla oleva kuva!

Koutsin puolesta kaikille suurkiitos!!! Ensi syksynä toivottavasti jatketaan! Keilailu on KIVAA!!!

Arto