Turun Urheiluliiton miesten valtakunnansarja II.-divisioonassa menestyksekäs

Julkaistu: 12.09.2017

Viikonloppuna lauantaina Helsingissä 9.9.2017 polkaistiin käyntiin Valtakunnansarjat miedän miesten osalta. Viime kausi meni vaihtelevan onnistunesti, kovassa lohkossa olimme lopulta kolmansina.

Sanotaan että aika enitinen ei koskaan enää palaa, mutta historian vapinaa oli ilmassa melko kattaus. Aloitetaan sillä että saimme vierailevaksi tähdeksi pitkäaikaisen valmentajamme, jolta allekirjoittanutklin aikoinaan (n. 20v sitten :) on oppinsa saanut, nimittäin Arto Simojoen. Ei sillä että olisimme kaivanneet Arton pelillisiä lahjoja, :) vaan nimenomaan sillä että Arton kokemuksella mm. naisten SM-liigajoukkueen valmentamisesta ja menestyksekästä työstä keilailun parista kaikin puolin. Pelin aikana on arvokasta , jos joku osaa katsoa pelilinjoja ym. asioita pitkä pelikierroksen aikana. II-divisioonassa, jossa pelaamme, kierros venyy helposti 5 tuntiseksi tai ylikin, joten siinä muuttuvat ratojen olosuhteet, ja heittäjän keskittyminenkin on koetuksella vähä väliä.

Ensimmäinen kierros on aina haastava. Suurin haaste ehkä siksi, että pitää ensinnäkin herätellä pelaajat kesälaitumelta lajimme pariin. Keilakausi kun on virallisesti kestänyt kesän tauon jälkeen vasta muutamia viikkoja. Ensimmäistä kierrosta tähdittivät Joakim, Sami, Otto, Tommi, Marek ja varamiehenä Arto.

Arto sai toimia siis tämän kierroksen joukkueen johtajana, josta suurin muutos oli mm. pelaajajärjestyksen mokkauksella. Meillä on ollut ilo saada seuramme riveihin Misten SM-liigassa karaistunut Tommi Teivainen (oli muuten kierroksen paras pelaaja tuloksellisesti), joka on menestyksekkäästi ratkaissut monta kovaa kamppailua viimeisenä ns. ankkuripelaajana. Tällä kierroksella (järkytyksekseen) allekirjoittaneelle määrättiin tämä vaativa joukkueen viimeisen heittäjän paikka. Ja olihan se paikka pelata (ei kateeksi käy Tommia), heti toisessa ottelussa Boltsi-72-joukkuetta vastaan peli ratkaistiin viimeisessä ruudussa, jossa piti tehdä vähintään kaato voittaakseen. Tai neljäs peli Patteri 4 ever-joukkuetta vastaan, jossa piti tehdä kaksi kaatoa ja saada kolmannella heitolla vähintään 8 keilaa pois. Molemmissa onni oli meidän puolella ja niukat 6:lla ja 1-pistellä voitot ratkaisivat pelit eduksemme.

Historian vapinaa oli myös siinä että palasimme joukkueena voitokkaalle tielle. Kierros oli antoisa meille, voitimme kaikki vastustajamme ja johdamme kokonaistilannetta 80-pisteen erolla toiseksi sijoittuneeseen Patteri 4 everiin. Oli hienoa saada lentävä lähtö kauteen, tästä on hyvä jatkaa seuraavalle 7. lokakuuta pelattavalle kierrokselle Tuusulaan. Upeaa Pojat! (Huumassa ei tullut otettua yhtään kuvituskuvaakaan :)

Tässä Tulokset kierrokselta

Joukkueen johtaja