Valtakunnansarjan miesten kotikierros meni mallikkaasti.

Julkaistu: 29.01.2018

Viikonloppuna 27.1 päästiin taas pitkähkön vuodevaihdetauon jälkeen pyörittämään palloja Kupittaalla. Meininkihän jäi siihen, että petrata pitää, jos meinaa olla kärkikahinoissa sitten kun divarinousijaa lähdetään ratkoamaan kolmen jäljellä olevan pelikierroksen myötä. Lyhyt kertaus, ja spekulointiakin kierroksen jälkeen, että kärkikahinat käytäneen meidän ja helsinkiläisen Patteri 4 everin välillä. Eroa tuohon edellämme olleisiin helsinkiläisiin oli  siis 667 pistettä.

Kotikentille saatiin lähes paras kattaus ukkoja, mitä oli tarjolla, mm. kaikissa sopissa keitetyt entiset SM-liigamiehet Tommi Teivainen ja Marko Saarni täydensivät meidän mainioita Sami Pasasta, Joakim Hurria, Lasse Pitkästä ja allekirjoittanutta.

Sopiva jännitys oli käsin kosketeltavissa, kun pelit saatiin käyntiin. Ensimmäistä päänahkaa viidestä lähdettiin hakemaan tuusulalaisesta HylSy 1 joukkueesta. Ja kylmää kyytiähän he tarjosivat. He pelasivat kierroksen parhaan pelinsä meitä vastaan heittämällä viiteen mieheen tuloksen 1041 meidän jäädessä 927 pisteeseen.

Seuraavaksi vastaan saapui itse Patteri 4 ever, ja tulos oli taas heidän kannalta ikävämpi, nimittäin me venyimme parhaimpaamme 1079, heidän jäädessä 1034 pisteeseen. Siitä sisuuntuneena otimme kaksi seuraavaakin päänähkaa Rkm-Forssasta ja Boltsi-72:ta. Viimeisessä taas ikäväksemme saimme huomata, että viereisellä radalla Tammisaaren RBC virtuoosit vispasivat rastia ruutuun minkä kerkesivät takoen tuloksen 1060 meidän sinnitellessä 1030 pisteeseen. Eli lyhyellä matikalla kolme voittoa viidestä ja kierroksen toinen sija 37 pistettä Forssaa heikompi. Kokonaistilannetta kavensimme eduksemme 110 pistettä helsinkiläisiin.

Kelpo kierros kaikin puolin, ja etenkin pelasimme joukkueena ns. parituloksen 1019 taas pitkästä aikaa lähes miesmuistiin. Mahtavaa kierroksessa oli  mm. sekin, että altavastaajat venyivät parhaimpiinsa vahvempiaan vastaan. Ikävämpi  tietenkin, että kahdessa häviössä me todistimme vastustajan hienoa venyymistä, kun taas Patteria vastaan me näytimme missä kaappi seisoo. Keilailua siis parhaimillaan erittäin kovatasoisella kierroksella! (mm. lähes 20 pelaaja 200 pisteen keskiarvossa henkilökohtaisissa normin ollessa reilussa viidessä pelaajassa edellisiltä kierroksilta.

Tästä kahinat jatkuvat toiseksi viimeisellä kierroksella Somerossa 24.3. ja mustaa valkoisella tästä kokonaistilanteesta.

Kuva: Keskittyneitä ukkoja ensimmäisessä matsissa. :)

Peräsimessä

Marek Peltomaa