Kesätoimintaa lapsille

Julkaistu: 08.05.2015

Turun Urheiluliitossa on kesäisin leirejä ja harjoituksia lapsille niin seuran jäsenille kuin muillekin

Pyöräilyä

Kesällä harjoitus- ja kilpailutoimintaa Kupittaan Velodromilla. Mukaan voi osallistua “tavallisella pyörällä” kypärä päässä!
Tarkemmat tiedot sähköpostilla pyoraily@turunurheiluliitto.fi

Voimistelu ja liikunta

Jumppalassa järjestetään 5–6-vuotiaiden kesäkurssi, 2.6.–4.6. klo 18.00–18.45
Nuoren Suomen Liikuntaleikkikoulu on 3–6-vuotiaiden lasten monipuolinen, tavoitteellinen ja hauska liikuntaohjelma. Sen vahvuutena on lasten liikunnallisen kehityksen pohjalta rakennetut tuntimallit ja koulutetut ohjaajat.
Liikuntaleikkikoulussa lapsi oppii kehon hallintaa, perusliikkeitä, yhdessäoloa sekä kokee oivaltamisen iloa ja onnistumisen elämyksiä. Liikuntaleikkikoulu kehittää lasten perusliikuntataitoja ennen varsinaisten lajitaitojen opettelua.
Ohjaajana on liikuntaleikkikouluohjaaja Nina Peussa.

Hinta 20 € (mukaan mahtuu 15 ensimmäistä)
Ilmoittautuminen annu.elo@turunurheiluliitto.fi, 040 4862778 (9–15.30)

Telinevoimistelun kesäleirit

Telinevoimistelu on erinomaista oheisharjoittelua lähes mihin tahansa lajiin tai yhtä hyvin muodostamaan pohjaa muillekin lajeille. Telinevoimistelu sopii sekä pojille että tytöille.
Leireillä vetäjinä toimivat koulutetut ohjaajat. Odotettavissa on kaikentasoista temppuilua Alfan salissa, sekä lisänä pelejä ja leikkejä ulkona ja sisällä.
Ruoka on tietysti olennainen osa leiripäivää ja vatsaa täytetään omien eväiden lisäksi Alfassa sijaitsevassa Barkerin lounasravintolassa. Lounas kuuluu leirimaksun hintaan.

6–12-vuotiaiden tyttöjen ja poikien yhteiset leirit järjestetään viikoilla 24 (8.–12.6.) ja 25 (15.–18.6.) Alfan liikuntakeskuksessa.
Yhteydenotot
Toiminnanohjaaja Mona Leino puh. 040 820 6206 (arkisin klo 9–15)
www.turunurheiluliitto.fi/telinevoimistelu/

Yleisurheilua ja Urhon kisat

TS-Yleisurheilukoulussa on monipuolisesti eri yleisurheilulajeja; juoksuja, hyppyjä ja heittoja. Lapset jaetaan iän perusteella eri ryhmiin ja ohjaajina toimivat Urheiluliiton yleisurheilijat. TS-Yleisurheilukoulut järjestetään viikoilla 23 (täynnä) ja 33 (vielä tilaa) 10.–14.8. maanantaista perjantaihin klo 9–13 Paavo Nurmen stadionilla.
tuulyleisurheilu.fi

Urhon Kisat on tarkoitettu kaikille 9-vuotiaille ja sitä nuoremmille. Kesällä järjestetään neljä osakilpailua Paavo Nurmen stadionilla. Lajeina ovat 40 m ja pituushyppy (metrin ponnistusalue) sekä 400 m ja pallonheitto (pesäpallo).
www.turunurheiluliitto.fi/yleisurheilu/

Harjoitukset
03–01-syntyneiden poikien ja tyttöjen harrasteryhmissä harjoitellaan kerran viikossa. Harjoituksissa opetellaan ikään sopivin tavoin juoksujen, hyppyjen ja heittojen tekniikoita sekä monipuolisia yleisliikuntataitoja ja fysiikkaa.
Ilmoittautuminen ryhmiin:
riitta.hyvarinen@turunurheiluliitto.fi