Juniorinyrkkeily

Juniorinyrkkeilyssä opetellaan perustekniikoita

Nyrkkeilystä kiinnostuneiden nuorten on mahdollista tulla kokeilemaan lajia Turun Urheilulittoon joko 11-15-vuotiaille suunnattuun harrasteryhmään, tai 6-10-vuotiaille tarkoitettuun nyrkkeilyleikkikouluun. Ryhmistä on mahdollista siirtyä perusteknikoiden läpikäymisen jälkeen myös kuntonyrkkeilyyn tai ryhmään kuntonyrkkeily ja kilpanyrkkeily, jos haluaa lisää haasteita ja useampia viikkotreenejä.

Harrasteryhmä muistuttaa kuntonyrkkeilyä, mutta harjoitteet on suunnattu nuoremmille ja eri tekniikoita käydään läpi perusteellisemmin. Nyrkkeilyleikkikoulussa lapset pääsevät tutustumaan nyrkkeilyyn leikinomaisissa harjoitteissa, joissa muun muassa hypitään narua, lyödään säkkiä ja valmentajan pitämiä pistehanskoja, sekä tehdään lihaskuntoharjoitteita. Myös erilaiset leikit ja hipat kuuluvat ohjelmaan.

Ideat lapsille ja nuorille tarkoitettuihin ryhmiin ovat tulleet hyvistä kokemuksista Turun Urheiluliiton lasten urheilukoulussa, jossa lapsille tarjottiin ja tarjotaan edelleen mahdollisuuksia tutustua eri lajeihin, myös nyrkkeilyyn. Nyrkkeilyharjoitukset parantavat kehon koordinaatiota ja vähentävät aggressioita niin vanhoilla kuin nuorillakin harrastajilla.

Ilmoittaudu mukaan sähköisesi tästä.