Kisaraportti 13.-14.6.2015

Julkaistu: 04.07.2015

Kauhajoella ajettiin lauantaina 13.6. eri sarjoissa aika-ajokilpailut ja sunnuntaina 14.6. Hyypänlaakson maantieajo.

Kauhajoen ajot, 13. -14.6.2015A

Aika-ajokilpailut ja Hyypänlaakson maantieajo ajettiin erillisinä eli ei etappikilpailuna.

Lauantaina aika-ajossa matkana oli sarjasta riippuen 10 tai 20 kilometriä. Reitti oli suomalaisille aika-ajoille tyypillinen, joissa samaa tietä ajetaan edestakaisin ja puolimatkassa käännytään ympäri. Miesten elite-luokan voitti Lahden Pyöräilijöiden Juho Saarinen suomalaisittain kovalla ajalla 25.01. Turun Urheiluliitosta Lauri Seppä oli 7. ajalla 26.19 ja Henrik Luostarinen 9. ajalla 26.28. Jesse Uusiperhe voitti M18-sarjan ajalla 28.21 oltuaan sarjan ainoa kilpailija. Naisten elite-luokassa Antonia Gröndahl oli viides ajalla 31.52 ja Minna Uusivirta 6. ajalla 34.40.

Sunnuntaina maantieajossa miesten elite-luokan lähtö ajettiin yhtenä, 142 kilometriä pitkänä lenkkinä. Tällä kertaa alkukesästä tuttu sade ja kylmä ilma kilpailun alkupuoliskolla, teki päivästä melko rankan koettelemuksen kilpailijoille. Kilpailu sisälsi useita irtiottoyrityksiä, joista lopulta noin 15 kilometriä ennen maalia oli yhdistynyt seitsemän miehen ryhmä. Ratkaisu meni loppukiriin, jossa Vahvin oli GIF:n Timo Pikkarainen. Turun Urheiluliitosta Lauri Seppä oli viides. Urheiluliiton joukkueesta myös Henrik Luostarinen ajoi vahvasti, vaikkei aivan päässytkään mukaan ratkaisevaan irtiottoon. Elite-luokan mukana maaliin ajoi myös M18-sarjan ainoa osanottaja Jesse Uusiperhe. Kilpailusta täytyy vielä nostaa miesten elite-luokan mukana ajanut Laura Vainionpää; erittäin vahvaa ajoa miesten joukossa.