Kisaraportti 16.5.2015

Julkaistu: 27.05.2015

Killin Kaivin GB 16.5.2015

Tampereen kisaviikonlopun ensimmäiseen osa ajettiin Tampereen seudun ammattiopiston piha-alueella. Lyhyen, n. 800m mittaisen kortteliradan kiertoa oli luvassa tunnin ajan ja viisi kierrosta päälle. Turun Urheiluliitosta mukana olivat Lauri, Jesse U. ja Henrik.

Jo pian kisan alettua kävi selväksi, että haastavan ja mutkaisen reitin tarjoamaan haasteeseen pystyi vastaamaan meiltä vain Lauri. Kärkiryhmä pieneni melko nopeasti alle 20 kilpailijaan. Useilta seuroilta oli mukana vain yksittäisiä kuskeja, mutta TWD-Länkenillä oli ryhmässä vahva usean ajajan edustus. Tätä etuaan hyväksi käyttäen lahtelaisjoukkue sai lopulta haluamansa, kun Juho Hänninen pääsi karkaamaan muilta. Ero kasvoi lopulta lähes kierroksen pituiseksi, mutta kärkiajaja ei halunnut tarpeettomasti ajaa pääryhmää kiinni, koska ei olisi hyötynyt siitä mitään.

Pääryhmä ajoi kontrolloitua vauhtia TWD:n "junan" perässä, joskin mm. Lauri teki parhaansa yrittääkseen muodostaa toista takaa-ajavaa ryhmää, mutta kaikki yritykset ajettiin kiinni. Viimeisellä kierroksella pääryhmä ajoi Hännisen takana 2. sijasta. Lauri yritti pidempää koko kierroksen kiriä sijoittuen lopulta yhdenneksitoista.

- Henrik