Kisaraportti 6.6.2015

Julkaistu: 04.07.2015

Perinteikäs Fellmanin kortteliajo ajettiin lauantaina 6.6.2015 Lahdessa, Fellmanin puiston ympäristössä.

Fellmanin ajot, 6.6.2015

Perinteisesti kilpailussa ajettiin ainoastaan miesten yleinen lähtö. Tällä kertaa mukana oli myös kansainvälistä väriä, joten odotettavissa oli kauden kovatasoisin korttelikisa Suomessa. Kovan ruotsalaisen amatöörijoukkueen Team Bliz-Meridan lisäksi mukana oli myös muutama keskieurooppalainen amatöörijoukkue. Yhteensä kilpailuun starttasi noin 70 ajajaa, joista Turun Urheiluliitosta Mika Simola ja Lauri Seppä.

Kilpailu oli Skoda-cupin osakilpailu, jossa Lauri oli ennen kilpailua vielä kohtuullisissa asemissa. Joukkueen taktiikkana oli saada pisteitä kokonais-cupiin, joita jaetaan 15 parhaalle. Kilpailu alkoi vauhdikkaasti sisältäen useita irtiottoyrityksiä. Kilpailun ratkaissut irtiotto syntyikin jo alkuvaiheessa, kun TWD-Länkenin kaksikko Samuel Pökälä ja Juho Hänninen sekä Bliz-Meridan hollantilainen Yannick Janssen muodostivat maaliin saakka kestäneen irtioton. Voiton vei Pökälä ennen Janssenia ja Hännistä. Pääjoukon kirin vei Roope Nurmi, joka jatkaa Skoda-cupin kärkipaikalla. Urheiluliiton joukkueesta Lauri tuli maaliin pääjoukossa sijalla 12, saaden muutaman pisteen lisää kokonais-cupiin. Radalla pääasiassa kilpaileva Mika puolestaan teki tärkeää työtä pienen joukkueemme hyväksi koko kilpailun ajan, joten tulosten kirjainyhdistelmä DNF ei tee oikeutta itse ajosuoritukselle.

Lauri Seppä