Mika Simola voittoisa GP-kilpailuissa

Julkaistu: 15.06.2015

Turun Urheiluliiton ratapyöräilijä Mika Simola voitti Helsingissä järjestetyissä, Kansainvälisen Pyöräilyunionin, UCI:n, GP-kilpailuissa kaikki lajit, joihin osallistui.

Kolmepäiväiset kilpailut Simola aloitti linja-ajon voitolla yli kierroksen erolla toiseksi tulleeseen Latvian maajoukkueen Kärlis Jirgensonsiin. Simola voitti seuraavina kilpailupäivinä selkeillä eroilla myös kilometrin aika-ajon ja neljän kilometrin takaa-ajon. Myös kuuden lajin yhteiskilpailu, omnium, oli 29-vuotiaan Simolan heiniä, ja kuudella lajivoitolla Simola pääsi tuulettamaan myös omniumin voittoa.

Jokainen voitoista kartutti Simolan UCI-rankingpistetiliä 30 pisteellä ja heinäkuussa seuraavan kerran päivittyvillä maailman listoilla Simolan sijoituksiin on odotettavissa roimia parannuksia. Tällä hetkellä Simolan paras sijoitus kausirankingeissa (eligibility-ranking) on kahdeksas sija kilometrin aika-ajossa.

Ahkerasti ratakilpailuja keväällä kiertäneelle Simolalle Helsinki GP oli viimeinen kilpailu ennen elokuun lopussa alkavaa toista ratajaksoa, jossa GP-kilpailujen lisäksi ohjelmassa on EM-kilpailut lokakuussa Sveitsissä.

UCI-ranking
Helsinki GP