Pyöräilijöitä valittu arvokilpailuihin

Julkaistu: 22.09.2015

Mika Simola ja Erik Relanto valittu edustamaan Suomea

Turun Urheiluliiton pyöräilyjaoston Erik Relanto on valittu Suomen edustajaksi U19-miesten MM-maantieajoon 26.9. Richmondissa, Yhdysvalloissa käytäviin kilpailuihin valittu Relanto ajaa viimeistä kilpailuaan juniorisarjassa ennen siirtymistä yleiseen ikäluokkaan. Richomondin MM-reitti on erittäin raskas ja kilpailussa tullaan ajamaan jokaisella kierroksella lukuisten käännöksien lisäksi lyhyt mukulakiviosuus ja muutama erittäin lyhyt, mutta terävä nousu.

Relannon valmistautuminen kilpailuihin on sujunut erittäin hyvin. Reitti suosii Relannon hyvää ajotaitoa, joten hän pääsee kilpailuun varsin levollisin mielin.

Ratapyöräilijä Mika Simola on valittu ratapyöräilyn EM-kilpailuihin 14. - 18.10. Sveitsin Grencheniin. Simolan kilpailuohjelma muodostuu pisteajosta, linja-ajosta ja kilometrin sekä 4 km aika-ajoista. Kilpailuihin on odotettavissa erittäin kova taso käynnissä olevan olympiakarsinnan johdosta.

Simolan kausi on ollut todella rikkonainen ja ennen viime vuoden EM-kilpailuja alkanut sairasteluputki ei ole hellittänyt missään kohtaa kunnolla. Simola leireilee tulevina viikkoina Ranskassa ja kilpailee samalla Sveitsissä kaksipäiväisen, valmistavan, kilpailun. Simolan tavoitteena Sveitsissä on ajaa henkilökohtaiset ennätykset 1 km ja 4 km matkoilla.