Riikka Visa Turun Urheiluliiton toiminnanjohtajaksi

Julkaistu: 19.02.2016

Suomen Urheiluliiton tapahtumapäällikkö, liikuntatieteiden maisteri Riikka Visa on nimitetty Turun Urheiluliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi 23.5.2016 alkaen. Nykyinen toiminnanjohtaja Satu Alanen siirtyy Turun NMKY:n pääsihteeriksi.

Riikka Visa on vuodesta 2003 lähtien työskennellyt Suomen Urheiluliiton harrasteliikunta- ja seurapalveluyksiköissä Helsingissä. Hän on vastannut seurojen harrasteliikunnan kehittämisestä ja koulutuksesta. Hänen tehtäviinsä on myös kuulunut muun muassa Suomen suurimman puolimaratonin (Helsinki City Run), Suomen suurimman maratonin (Helsinki City Marathon) sekä Helsinki Street Runin ja lasten Minimarathonin järjestäminen.

– Turun Urheiluliitto on seurana mielestäni Turun seudulla seurojen ”lippulaiva”. On hienoa päästä mukaan viemään seuraa eteenpäin, perinteitä kunnioittaen kohti uutta. Uskon, että jokainen päivä tulee olemaan hieman erilainen. On myös hienoa päästä työskentelemään osaavaan organisaation – niin palkatun kuin vapaaehtoispohjalta toimivien ihmisten – kanssa, sanoo Riikka Visa.

– Hakuprosessi osoitti, että Turun Urheiluliitto on kiinnostava toimija: hakijoita oli kaikkiaan 58. Arvostimme Riikka Visan pitkää ja monipuolista urheilujärjestöuraa. Turun Urheiluliitto on tunnettu monien suurtapahtumien ja kilpailujen järjestäjänä, ja Visan kokemus tapahtumien organisoijana on erityisen merkittävä. Raisiolaisena hänellä on myös vahvat kytkökset Turun seudulle, kertoo Turun Urheiluliiton puheenjohtaja Risto Korpela.

Lisätietoja:
Turun Urheiluliiton puheenjohtaja Risto Korpela, puh. 050 527 1861
Turun Urheiluliiton toiminnanjohtaja Riikka Visa 23.5. alkaen, puh. 040 5144 836