Helmille Pohjois-Euroopan mestaruuskilpailuista kultaa

Julkaistu: 22.10.2017

Helmi Murto on Pohjois-Euroopan mestari nojapuilla 2017

Turun Urheiluliiton Helmi Murto voitti tänään Färsaarilla kilpailluissa Pohjois-Euroopan mestaruuskilpailuissa kultaa naisten nojapuufinaalissa pistein 11,950. Suomalaisten naisten menestystä nojapuilla täydensi Lilian Langenskioeld, joka sijoittui jaetulle kolmannelle sijalle pistein 11,250. Suomalaisväriä nähtiin palkintopallilla myös puomin finaalissa, kun Maija Leinonen sijoittui niin ikään jaetulle pronssille (11,550) yhdessä norjalaisen ja tanskalainen kilpailijan kanssa. Helmi ja Maija nähtiin myös kovatasoisessa permannon finaalissa, missä Helmi sijoittui kuudenneksi pistein 12,150 ja Maija kahdeksanneksi pistein 10,900. Maija urakoi myös hypyn finaalissa, jossa sijoitus oli seitsemäs pistein 12,525. Nojapuiden kultamitalin ja kuvassa näkyvän upean mestaruuspystin lisäksi Helmillä on kotiintuomisinaan uudet ennätyspisteet neliottelun hypystä (12,933).

Eilisessä joukkuekilpailuissa Suomen naiset jäivät niukasti Skotlannin jälkeen neljänneksi häviten pronssin ainoastaan 0,017 pisteellä. Henkilökohtaisessa neliottelussa Helmi sijoittui hienosti seitsemänneksi (48,533), Maijan ollessa upeasti neliottelun neljäs (49,183). Miesten joukkue saavutti joukkuekilpailussa kuudennen sijan, ja vaikka finaalipaikkoja saavutettiinkin, niin miehet eivät henkilökohtaisessa kilpailussa tänään yltäneet mitaleille saakka.

Onnittelut Helmille ja Jennille upeasta kaudesta, nyt on aika huilata hetki ennen uuteen kisakauteen valmistautumista.