Helmille SM-hopeaa

Julkaistu: 08.05.2015

Helmi Murto voimisteli tänään juniorien SM-hopeaa neliottelussa

Helmi Murto avasi tänään Espoon Tapiolassa voimistelluissa juniorien SM-kilpailuissa Turun Urheiluliiton tämän vuoden telinevoimistelun SM-mitalitilin voimistelemalla ennätyspisteillään (48,750) neliottelun hopeaan. Loukkaantumisista kuluneen vuoden aikana kärsineelle Helmille tämä oli vasta ensimmäinen neliottelukilpailu yli vuoteen. Niin ikään loukkaantumisista kärsinyt Olivia Vanto pystyi voimistelemaan tänään ainoastaan puomilla ja permannolla keräten kuitenkin arvokasta kisakokemusta.

Neliottelukultaan voimisteli tänä vuonna Espoon Telinetaitureiden Riina Kaleva, ja pronssille voimisteli Kiepin Siiri Saukkonen. Helmin kilpailut jatkuvat huomenna nojapuiden, puomin ja permannon telinefinaaleissa, ja lisäksi Turun Urheiluliitolta tulessa ovat naisissa Saaga Hairisto sekä miehissä Franz Card, Leevi HannulaJuho Kanerva, Changwei Qiu ja Sampo Zhang

Tsemppiä kaikille huomiseen!

Onnittelut Helmille ja valmennukselle (Jenni & Lippe) sekä isot kiitokset myös nuorten olympiavalmentaja Igor Cherepoville, joka auttoi Helmiä hyppyyn ja permantosarjaan valmistautumisessa.

Neliottelun tulokset löytyvät kisapalvelun sivuilta.