Juho ja Helmi MM-kisoihin

Julkaistu: 26.09.2017

Telinevoimistelujaoston Juho Kanerva ja Helmi Murto edustavat Suomea MM-kilpailuissa

Turun Urheiluliiton Juho Kanerva ja Helmi Murto on valittu Montrealissa järjestettäviin telinevoimistelun MM-kilpailuihin. Juholle tämä on neljäs MM-kisamatka kun taas Helmi on MM-kisojen ensikertalainen. Montrealiin matkaavat myös Juhon valmentaja Andrei Pop, joka toimii kilpailuissa tuomaritehtävissä sekä Helmin valmentaja Jenni Lindroos, joka on yksi Suomen joukkueen valmentajista.

Juho kilpailee Montrealissa lempitelineellään hevosella, ja Helmillä kisaohjelmaan kuuluvat kaikki naisten neljä telinettä. Muut Suomen miesvoimistelijat ovat Espoon Telinetaitureiden Oskar Kirmes, Franz Card sekä Emil Soravuo, Voimisteluseura Helsingin Tomi Tuuha ja Jyväskylän Voimistelijoita edustava Heikki Saarenketo. Naisissa Helmin lisäksi urakoi neliottelun Suomen Taitovoimisteluklubin Maija Leinonen.

Jo Montreaaliin matkanneen Juhon telinekarsinta käydään tiistaina 3. lokakuuta alkaen klo 16:30 Suomen aikaa, ja Helmi kilpailee varhain torstaiaamuna alkaen klo 2:00 Suomen aikaa.

Kilpailujen sivut löytyvät osoitteesta: https://mtl2017gymcan.com/en/home/ ja järjestäjien käytössä on hashtag on #MTL2017GYM, muista seurata myös #voimistelu.