Lisbet ja Andrei olympiakarsintoihin

Julkaistu: 13.04.2016

Rion olympiakarsinnat Test Event” kisataan 16.-24.4. Brasilian Rio de Janeirossa. Kyseinen kilpailu on viimeinen mahdollisuus saavuttaa paikka kesällä käytäviin olympialaisiin niille urheilijoillejotka eivät vielä tähän mennessä ole paikkaansa saavuttaneet. Miesten telinevoimistelulla on vielä mahdollisuus saada Suomelle yksi edustuspaikka ja paikastaan Riossa kilpailee kuusiottelija Oskar Kirmes (EsTT).

Suomesta Rion Test Eventiin on lähetetty myös ulkopuolisia tuomareitajotka ovat osoittaneet arvokisoissa laadukasta työskentelyäNeutraaleiksi “referense tuomareiksi” ovat yltäneet Lisbet "Lippe" Heino ja Andrei Pop, jotka molemmat edustavat Turun Urheiluliittoa. Tuomareiden työskentelyä seurataan jatkuvasti FIGn toimesta tarkan tietokannan avulla. Arviot parhaista tuomareista perustuvat tietokannan laskemaan pisteytykseen, jossa arvioidaan sitä, kuinka lähelle tuomari on omalla tuomaroinnillaan päässyt lopullisia pisteitä. Seura ylpeänä onnittelee Lippeä ja Andreita tästä saavutuksesta ja toivottaa antoisaa ja kokemusrikasta matkaa. Heidän urakkansa jatkuu myös elokuussa käytävissä Olympiakisoissa.