Helmille ja Franzille ottelujen SM-pronssia

Julkaistu: 13.05.2017

Helmi Murto nappasi tänään Jyväskylässä järjestetyissä SM-kilpailuissa naisten telinevoimistelun neliottelun pronssia. Franz Card otti niin ikään pronssia miesten telinevoimistelun kuusiottelussa.

Telinevoimistelijoiden SM-urakka jatkuu vielä tänä iltana voimisteltavissa poikien telinefinaaleissa, missä Aku Paananen kilpailee Hypyssä.

Aikuisten kisat jatkuvat huomenna. Siellä meillä on hyvä edustus, kun Juho Kanerva lähtee hevosen telinefinaaliin hallitsevana mestarina ja karsinnan ykkösenä. Juhon lisäksi miesten telinefinaaleissa urakoi Franz Card renkailla, nojapuilla ja rekillä sekä Changwei Qiu hypyssä. Odotukset ovat korkealla, sillä Franz oli karsinnan ykkönen sekä nojapuilla että rekillä ja renkailla neljäs. Changwei oli hypyn karsinnan viides.

Samaan aikaan miesten finaalien kanssa käytävissä naisten telinefinaaleissa nähdään myös mustakeltaista väriä, kun Saaga Hairisto lähtee hyppyyn karsinnan ykkösenä, ja Helmi Murto puomin ja permannon telinefinaaleihin molempien telineiden karsinnan kakkosena.

Toivotaan, että voimistelijamme onnistuvat finaaleissa vähintään yhtä hyvin kuin karsinnassa.