FinGymin yhteydessä järjestetyistä luokkakilpailuista mitaleita

Julkaistu: 16.05.2015

Kansainvälisen FinGym-kilpailun yhteydessä käydyissä luokkakilpailuissa Turun Urheiluliiton tytöille menestystä (päivitetty 17.5.)

Lauantaina aamupäivällä kilpailtiin tyttöjen kilpalinjan B-luokan sekä maajoukkuelinjan kilpailut.

Turun Urheiluliiton voimistelijat saavuttivat hienoja sijoituksia, kun nuoremman ikäryhmän B-luokassa Frida Niittymäki voimisteli pronssille upeasti kategorialla VII. Kymmenen parhaan joukkoon kyseissä luokassa voimistelivat myös Enni Vaskelainen (7.), Heta Haapanen (9.)  ja Aada Nyyssönen (10.). Myös he saavuttivat korkeimman pistekategorian VII, samoin kuin niukasti kymmenen parhaan joukosta jääneet Eerika Harju, Anna-Sofia Nieminen ja Stella Talvinen.

Maajoukkuelinjan 2. luokassa Pinja Murto voimisteli hienosti neliottelun neljänneksi. Telinekohtaisissa tuloksissa hän pujotti kaulaansa nojapuilla kultaisen ja puomilla pronssisen mitalin. Elsa Michelssonin taas nappasi hopeisen mitalin hypyssä, ja lisäksi hän oli kymmenes puomilla. Kymmenen parhaan joukkoon sijoittui myös Jasmin Merisaari, joka oli hypyssä kahdeksas ja permannolla kuudes.

Maajoukkuelinjan 3. luokassa Olivia Vanto oli Pinjan tapaan neliottelussa neljäs. Telinekohtaisissa tuloksissa Olivia otti puomilla upeasti kultamitalin sekä oli hypyssä viides ja nojapuilla yhdeksäs.

Sunnuntaina luokkakilpailut jatkuivat kilpalinjan luokissa C, D, E ja F. Turun Urheiluliiton voimistelijat jatkoivat hienoja suorituksia, sillä C-luokassa (nuoremmat) Aura Heikkilä voimisteli hopealle katerorialla VII. Lisäksi kymmenen joukkoon kategorialla VI voimistelivat Jemina Phan (5.), Lumi Sillanpää (6.) ja Olivia Ahvas (9.). C-luokka (vanhemmat) mitaleille voimistelivat Venla Eloranta hopealle kategorialla VI ja Jenna Auremaa kategorialla V. Myös Samira Gonzales voimisteli hienosti kymmenen joukkoon niin ikään kategorialla V ollen kilpailussa viides. Ainoana urheiluliittolaisena omavalintaisessa E-luokassa Susan Mustajärvi oli neliottelun 15.

Sunnuntain viimeisessä luokkakilpailussa, D-luokassa, hyvät suoritukset jatkuivat. Nuorempien ikäryhmässä tuli kolmoisvoitto, kun Celinda Kaukoranta voimisteli kultaan kategorialla VII, ja lisäksi Ida Montin otti hopeaa sekä Sofia Salminen pronssia molemmat pistekategorialla VI. Kymmenen joukkoon tässä luokassa ja ikäryhmässä voimistelivat myös Kerttu Mattila, Viiki Pekonen ja Helmiina Ekholm kategorialla V. Vanhemman ikäryhmän D-luokassa kultaan voimisteli Riina Murro ja hopeaan Emma Virtanen. Molempien tyttöjen pistekategoria oli VII.

C-luokka nuoremmat

C-luokka vanhemmat

D-luokan mitalistit. Kuva: Tanja Montin

Onnittelut voimistelijoille ja valmentajille upeista suorituksista.

Tulokset löytyvät luokittain täältä.