Miesten telinevoimistelu (MTV)

Miesten telinevoimistelulla on Turun Urheiluliitossa pitkät perinteet menestyksessä. Arvid Rydman osallistui jo vuonna 1912 voimisteluun olympiakisoissa. Seuramme ensimmäisen Suomen Mestaruuden voimisteli Atte Kling 1917 voittaessaan nuorten sarjan.

Legendaarisen Simo Sappisen sotien jälkeen tekemän työn pohjalta Turun Urheiluliiton miesten telinevoimistelu on kerta toisensa jälkeen tuottanut voimisteljoita aina kansainväliselle huipulle saakka. Seuramme kunniapuheenjohtaja Raimo Heinonen valittiin edustamaan Suomea kolmiin perättäisiin olympialaisiin ja neljänsiin valmentajana. Melbournesta 1956 hän toi pronssimitalin joukkuekisasta. Sitäkin upeampi suoritus oli ehkä kuitenkin henkilökohtainen EM-hopea hypystä 1965.

Vuosina 1963-1977 TuUL:n miehet voittivat A-sarjan joka kerta lukuunottamatta vuotta 1976, jolloin he olivat hopealla. 1970- ja 1980-luvuilla useita SM- ja PM-mitaleita voimistelivat muun muassa Pekka Aho, Kari Samstén, Olli Petteri Asikainen ja Jari Heinonen. 2000-luvulla Sami Aalto hallitsi suvereenisti kotimaisia ja pohjoismaisia kenttiä. Yhteensä Aalto saavutti yli 50 SM-mitalia sekä EM- ja MM-edustusten lisäksi kymmeniä mestaruuksia SM-, PM- ja PEM-kilpailuissa. 2010-luvulla Juho Kanerva, hevosen erikoismies, on jatkanut menestystä kahmimalla lukuisia SM-, PM- ja PEM-mestaruuksia sekä edustanut Suomena niin EM- kuin MM-kilpailuissa.