Naisten telinevoimistelu

Valmentajat

Naisten telinevoimistelun parissa työskentelee kaksi päätoimista valmentajaa ja heitä avustamassa tuntityöntekijöitä.

Päätoimiset valmentajat: Jenni Lindroos & Anna-Kaisa Pitkänen
Tuntityöntekijät: Lisbet Heino, Jade Kotilainen, Satu Järvi, Annika Suontama, Sanna Jokinen, Emma Vihervaara & Sana Muthana

Kilpailujärjestelmä

Tyttöjen kilpailujärjestelmässä kilpailla voi kahdella eri linjalla: kilpalinjalla luokissa B-G ja maajoukkuelinjalla luokissa 2-5. Ennen kilpailuihin osallistumista tulee käydä Voimistelun Stara-tapahtumassa. Stara-tapahtumissa käyvät voimistelijat suorittavat Suomen Voimisteluliiton suoritusmerkkejä pronssi ja hopea, myöhemmin jatkaen kulta- ja timanttimerkkiin. Pakollisina tulevat luokat B, C ja D. D-luokan jälkeen voimistelija voi siirtyä maajoukkuelinjalle aloittaen luokasta 2 tai jatkaa kilpalinjalla E-luokasta eteenpäin. Siirtyminen luokasta toiseen vaatii tietyn kilpailutuloksen ja/tai suoritusmerkin saavuttamista.

Lisätietoa kilpailemisesta, kilpailuista, luokista ja säännöistä löytyy Suomen Voimisteluliiton sivuilta.

Valmennusjärjestelmä