Terveydenhuolto

Kuntoutus Orton on Telinevoimistelujaoston virallinen yhteistyökumppani fysioterapia- ja lihashuoltopalveluissa. Turun Urheiluliitto tekee yhteistyötä myös sairaala Neon kanssa.

Turun Urheiluliiton yhteistyökumppani on Sairaala Neo. Loukkaantumisen sattuessa toivomme voimistelijoidemme hakeutuvan kyseiseen hoitolaitokseen, jossa seurana koemme voimistelijoiden saavan ammattitaitoista apua, ja mikä tärkeintä, osataan ottaa huomioon lajimme erityispiirteet.

Telinevoimistelujaosto on aloittanut yhteistyön fysioterapiapalveluissa Kuntoutus Ortonin kanssa, ja voimistelijoidemme käytössä on henkilökohtainen fysioterapeutti. Yhteistyö mahdollistaa laadukkaan fysioterapeutin toimesta tehdyn vuosittaisen tutkimuksen, jossa selvitetään muun muassa jokaisen voimistelijan lihastasapaino ja laaditaan tarvittaessa henkilökohtaiset harjoitteet. Tämän lisäksi fysioterapeutti käy säännöllisesti salilla ohjaama ssa ryhmäkohtaisesti harjoitteita ja seuraamassa voimistelijoiden tilannetta.

Voimistelijat voivat tarvittaessa ostaa myös henkilökohtaisia fysioterapiapalveluita telinevoimistelijoiden hinnaston mukaisesti, mikä on vakavampien loukkaantumisten jälkihoidossa suositeltavaa.