Harrastusmaksut

Harrastusmaksut koostuvat jäsenmaksusta sekä ryhmäkohtaisesta kausimaksusta. Tämän lisäksi kustannuksia syntyy muun muassa kilpailemisesta, lisensseistä ja vakuutuksista, varusteista, leireistä, fysioterapiasta sekä oheisharjoittelusta.

Seuran jäsenmaksu

Turun Urheiluliiton jäsenmaksu vahvistetaan vuosittain pääseuran johtokunnassa. Jäsenmaksu veloitetaan kerran vuodessa. Jäsenmaksu veloitetaan pääsääntöisesti vuoden ensimmäisen kausimaksulaskun yhteydessä.

Vuoden 2015 vahvistettu jäsenmaksu on 30 € yli 15-vuotiaalta jäseneltä ja 20 € muilta. Jokaisen Turun Urheiluliiton ohjattuun telinevoimisteluun osallistuvan tulee olla seuran jäsen. Myös Telinevoimistelujaoston johtoryhmään kuuluvat henkilöt ovat seuran jäseniä, ja maksavat siten seuran jäsenmaksun.

Kausimaksut

Telinevoimistelujaoston johtoryhmä määrittää harjoittelusta aiheutuvan kausimaksujen suuruuden.

Kausimaksu voi muuttua, jos voimistelija vaihtaa ryhmää kesken kauden. Tällöin voimistelija maksaa uuden harjoitusmäärän mukaista kausimaksua seuraavasta maksuerästä lähtien. Uuden ryhmän aloittaessa tai hinnoitteluun liittyvien taloudellisten tekijöiden merkittävästi muuttuessa Jaoston johtoryhmä voi tarvittaessa määritellä ryhmäkohtaisen hinnan myös kesken kauden.

Harrasteryhmien kevätkausi sisältää harjoittelun tammikuusta noin toukokuulle ja syyskausi noin elokuun puolivälistä jouluun. Mikäli harrasteryhmä harjoittelee kesällä tai osallistuu seuran kesäleireihin, tulee tästä erillinen maksu, joka ei sisälly kevään eikä syksyn kausimaksuun, vaan hinnoitellaan erikseen. Kilparyhmien vuosi jakaantuu kolmeen kauteen kevät (tammi-huhtikuu), kesä (toukokuu-elokuu) ja syksy (syyskuu-joulukuu). Kesällä ja joulun aikaan kilparyhmät pitävät valmennussuunnitelman mukaisesti myös taukoa. Oheisryhmille tarjotaan harjoittelua pääsääntöisesti keväällä ja syksyllä erikseen sovittavan aikataulun mukaisesti.

Harraste- ja kilparyhmien maksut laskutetaan kausittain kahdessa samansuuruisessa erässä. Mahdolliset alennukset huomioidaan kauden toisessa erässä. Oheisryhmien laskutus tapahtuu seurojen välisenä erikseen sovittavan aikataulun mukaisesti.

Jaoston johtoryhmän vahvistamat toistaiseksi voimassa olevat kausimaksut ovat seuraavat:

Kauden aikana voi juhlapyhistä, voimistelutilojen muusta käytöstä tai muista syistä johtuen harjoitusvuoroja peruuntua. Telinevoimistelujaosto ei pääsääntöisesti järjestä korvaavia harjoitusvuoroja eikä hyvitä kausimaksuja peruuntuneiden vuorojen vuoksi.

Alennuskäytännöt

Alennuskäytännöt koskevat oheisryhmiä ainostaan siltä osin, että mikäli kaikki oheisryhmän henkilöt ovat Turun Urheiluliiton jäseniä, ryhmä saa 10 % alennusta oheisryhmän normaalihinnasta. Alennuksia myönnetään ainoastaan kausimaksuista.

Perhealennus

Perheen kalleimman maksuluokan voimistelijan kausimaksu maksetaan täysimääräisenä. Muut saman perheen Telinevoimistelujaoston ryhmissä mukana olevat voimistelijat saavat kausimaksusta 10 % alennuksen. Muista kuin kausimaksuista ei myönnetä perhealennusta. Samasta voimistelijasta ei voi saada sekä perhe- että opiskelija-alennusta.

Perhealennukseen oikeutetut voimistelijat voit ilmoittaa tällä lomakkeella.

Eläkeläisalennus

Eläkeläinen saa kausimaksustaan 50 % alennuksen.

Opiskelija-alennus

Opiskelija (myös lukio ja ammattioppilaitos) saa kausimaksustaan 10 % alennuksen. Samasta voimistelijasta ei voi saada sekä perhe- että opiskelija-alennusta.

Talkooalennus

Voimistelijaa kohden voi saada kausimaksuun kohdennettavaa kulukorvausta korkeintaan 10 % osallistumalla Telinevoimistelujaoston osoittamiin talkootehtäviin (esim. kilpailujen ja tapahtumien järjestämiseen liittyvät tehtävät, valmennusapuna toimiminen, jne.). Yhden talkootunnin kulukorvaus on 5 euroa.

Muut alennukset ja maksuvapautus kausimaksusta

Kausimaksua voidaan telinvoimistelujaoston johtoryhmän päätöksellä alentaa tai jättää kokonaan perimättä esimerkiksi tilanteissa, jolloin voimistelija ei loukkaantumisen tai pitkäkestoisen sairauden vuoksi pysty osallistumaan lainkaan tai täysipainoisesti harjoitteluun.

Kilpailu- ja leirimaksut

Kilpailu- ja leirimaksut eivät sisälly kausimaksuun (pl. kilparyhmien kotimaassa järjestettävä kesäleiri, kts. kausimaksut). Maksuilla katetaan voimistelijan osallistumismaksu sekä valmentajien ja tuomareiden kulut. Matkakuluista, ruokailuista ja majoituksista voimistelijat vastaavat tapahtumissa itse.

Telinevoimistelujaoston johtoryhmän vahvistamat ja voimassa olevat kilpailumaksut ovat seuraavat:

• Kilpailut Turussa 35 €
  • Kilpailut Ahvenanmaalla 50 €
  • Kilpailut muualla kotimaassa 45 €
  • SM-Kilpailut, Voimistelupäivät sekä kilpailut ulkomailla kisäjärjestäjien hinnaston mukaan

Omavalinteisissa luokissa kilpailumaksu alenee 10 €, mikäli voimistelija kilpailee korkeintaan kahdella telineellä, ja 20 €, mikäli voimistelija kilpailee ainoastaan yhdellä telineellä.

Starakilpailuista ja seuran omista kilpailuista, jotka eivät ole Voimisteluliiton kilpailukalenterissa, peritään 15€/voimistelija.

Kilpailun tai leirin peruuttamistakarajan jälkeen järjestäjän Jaostolta perimä maksu veloitetaan toteutuneen mukaan voimistelijalta, ellei tällä ole esittää lääkärintodistusta tai muuta kisajärjestäjän hyväksymää syytä peruuntumiseen.

Muut maksut

Lähtökohtaisesti muu harjoittelu (esim. baletti), fysioterapia, varusteet, kulkuranneke, yms. veloitetaan erikseen.