Turun Urheiluliitto, Paavo Nurmi -keskus ja NEO

Turun Urheiluliitto ja Paavo Nurmi -keskus

Paavo Nurmi -keskus on yksi Suomen kuudesta liikuntalääketieteen keskuksesta. Se tutkii ja tukee urheilijan tervettä harjoittelua ja kilpailemista ennaltaehkäisevästi. Paavo Nurmi -keskus vastaa TuUL:n urheilijoiden terveystarkastuksista, kehonkoostumusmittauksista, kuntotestauksista sekä tarjoaa asiantuntija-apua ravitsemus- ja antidoping-asioissa. Lääkärin ja ravitsemusterapeutin vastaanotot ovat PNK:n Urheilututkimusasemalla Kiinamyllynkatu 10 ja kuntotestit PNK:n Kuntotutkimuasemalla Sokos Hotelli Caribian yhteydessä. Yhteystiedot ja lisätietoa

Turun Urheiluliitto ja NEO

Turun Urheiluliitto ja sairaala NEO ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2012 asti. Sairaala NEO tukee Turun Urheiluliiton Huipputiimiä.

NEO:ssa on monipuoliset yleis- ja erikoislääkäripalvelut. NEO:n ortopedit ja urheiluklinikka tutkii ja hoitaa tuki- ja liikuntaelinvaivoja sekä urheilijan terveysongelmia. Lasten NEO:ssa tutkitaan ja hoidetaan lasten ja nuorten vaivoja. NEO:ssa toimii myös tapaturma- ja yleislääkäripäivystys, joka on avoinna joka päivä. NEO:ssa toimii myös Suomen suurin yksityinen neurologian, neurokirurgian ja lastenneurologian osaamiskeskus Neuro NEO. NEO:ssa on 15 eri erikoisalan lääkäripalvelut, muun muassa urologin, plastiikkakirurgin sekä sisätautilääkärin vastaanotot.

NEO:n päivystys on avoinna viikon jokaisena päivänä. Sairauden tai vamman yllättäessä asiantunteva apu pitää saada helposti ja nopeasti. Meiltä saat avun silloin kun sinä tai läheisesi sitä tarvitsette, ilman jonottamista.Päivystävälle lääkärille voit varata ajan etukäteen puh. 010 235 3535 tai internet-ajanvarauksen kautta. Kiireellisissä tapauksissa voit saapua ilman ajanvarausta. Päivystys on avoinna NEO:n aukioloaikoina.