Kilpa- ja huippu-urheilu

Turun Urheiluliiton kilpa- ja huippu-urheilutoiminnan pitkän tähtäimen tavoitteina ovat johtavan kansallisen tason yleisurheiluseuran sekä johtavan arvokisaseuran aseman vakiinnuttaminen.

Seura tarjoaa yli 13-vuotiaille nuorille urheilijoille mahdollisuuden tavoitteelliseen ja tuloksekkaaseen valmentautumiseen, joka tapahtuu pääosin ryhmissä, huomioiden yksilöllisen ominaisuuksien kehittämisen.

Aikuisikäisten kilpa- ja huippu-urheilussa seuralle on erityisen tärkeää, että urheilijat voisivat jatkaa uraansa oman valintansa mukaan joko kansallisella tai kansainvälisellä tasolla mahdollisimman pitkään. Seuran vahvuutena on Suomen mittakaavassa laaja kansallisen tason urheilijoiden joukko, joka on taannut hyvän menestyksen Kalevan maljan (SM-pistekilpailun) voiton metsästyksessä.

Huippu-urheilussa seuran tavoitteena on osoittaa tukea niille urheilija-valmentaja -pareille, jotka haluavat ja uskaltavat jalostaa huippulahjakkuuttaan aina ammattimaiseen valmentautumiseen saakka.

Tuemme ja kannustamme valmentajia jatkuvaan kouluttautumiseen valmennusosaamisen päivittämiseksi.

Kilpa- ja huippu-urheilutoiminnan käytännön organisoinnista vastaa valmennuspäällikkö Jani Ratia. Urheilijoiden edustussopimuksista vastaavat yleisurheilujaoston työ- ja valintavaliokunta.