Tiedote 12.3.2020 - koronavirus

Julkaistu: 12.03.2020

TIEDOTE 12.3.2020, kello 21.45

Me Turun Urheiluliitossa seuraamme aktiivisesti koronavirus covid-19 -epidemiatilannetta. Kuten jo aiemmin olemme tiedottaneet, noudatamme Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen, sosiaali- ja terveysministeriön sekä ulkoministeriön linjauksia. Aluehallintovirastot tekevät perjantaina 13.3.2020 päätökset kieltää kaikki yli 500 hengen tilaisuudet sisä- ja ulkotiloissa manner-Suomessa. Päätöksistä tiedotetaan Aluehallintovirastojen toimesta perjantaina 13.3.2020.

Lajijaostomme noudattavat myös lajiliittojensa antamia ohjeistuksia mm. kilpailutapahtumiin liittyen ja tiedottavat jäsenistöään mahdollisista tapahtumien/kilpailuiden peruutuksista tai siirtämisistä.

Olympiakomitean harrastetoimintaan antaman linjauksen mukaan (OK:n tiedote 12.3.2020, klo 21.00) ”Perusterveet lapset, nuoret ja nuoret aikuiset eivät kuulu covid-19-infektion riskiryhmään. Urheiluseurojen harrastetoiminta näille kohderyhmille voi jatkua, mutta ennaltaehkäiseviin toimiin on kiinnitettävä erityistä huomiota. Jos urheilijalla, valmentajalla tai huoltajalla on lieviäkin sairauden oireita, on hänen pysyteltävä kotona.” Koko Olympiakomitean infon voi lukea osoitteessa: https://www.olympiakomitea.fi/2020/03/12/ajankohtaista-tietoa-koronavirustilanteen-vaikutuksesta-urheiluun/

Tämän hetkisen tiedon valossa jatkamme siis perus harjoitustoimintaa normaalisti. Seuraamme tilannetta ja tiedotamme jäsenistöämme mahdollisista muutoksista.