Vuoden 2020 toimitsija on Riitta Björkengren

Julkaistu: 05.03.2021

TuUL:n vuoden toimitsijaksi on valittu keilailujaoston pitkäaikainen aktiivi Riitta Björkengren.

Riitan tehtävänä on esimerkiksi naisten joukkueen valitseminen Turun kilpailusarjaan, valtakunnalliseen sarjaan sekä ystävyysotteluihin.
- Käytännössä kysyn naisilta, onko kiinnostuneita lähtijöitä kilpailuihin. Ketään ei sorsita, vaan kaikki halukkaat yleensä pääsevät mukaan. Joka kerta on myös saatu joukkue kasaan, vaikka joskus jollakulla voi olla esimerkiksi ongelmia saada lapsille hoitajaa.

Korona katkaisi viime keväänä myös keilaajien harjoittelun joksikin aikaa, mutta sen jälkeen keilahalliin on jälleen päässyt. Kilpailusarjat ovat kuitenkin tauolla tiettävästi ainakin huhtikuuhun saakka. Björkengren pitää lajituntumaa yllä keilaamalla itse kahdesta kolmeen kertaan viikossa.

Jaoston tehtäviä Björkengren ei ole kokenut rasitteeksi, sillä niistä on muodostunut omalla painollaan sujuvia rutiineja. Suoraan keilailuun liittyvän tekemisen lisäksi hän on ollut jaoston muiden aktiivien kanssa monesti mukana muun muassa järjestyksenvalvojana Paavo Nurmi Gamesissa ja jakamassa virvokkeita Paavo Nurmi Marathonin vesipisteellä.
- Meillä on siellä melko vakiojoukko, jossa kaikki tietävät tehtävänsä. Yhteiseksi hyväksi tehdään hommia ja kaikilla on mukavaa. Jaostossa todella hyvä henki ja olen saanut sieltä hyviä ystäviä.

Kuvassa Riitta Björkengren keskellä.

Teksti: Minna Uusivirta