Turku Touring Pyöräilyn koronainfo ja toimintasuunnitelma

Turku Touring Pyöräilyn järjestäjä Turun Urheiluliiton pyöräilyjaosto haluaa toteuttaa turvallisen tapahtuman jokaiselle osallistujalle, vapaaehtoiselle ja järjestäjälle. Noudatamme tapahtuman aikana vallitsevia viranomaisten suosituksia eli pidämme huolta omasta käsihygieniasta sekä turvaväleistä.

Päivitetty 12.7.2021

Seuraamme jatkuvasti THL:n, AVI:n ja muiden viranomaisten suosituksia, jotta tapahtuma voidaan järjestää turvallisesti. THL:n suositukset löytyvät TÄSTÄ. Noudatathan tapahtuman aikana seuraavia suosituksia:

Osallistutaan tapahtumaan vain terveenä
Älä osallistu tapahtumaan, mikäli teillä ilmenee lieviäkin sairastumisen oireita. Siirrämme osallistumisoikeutesi seuraavalle vuodelle lääkärintodistusta vastaan.

Suositukset ilmoittautumisessa
Saapuessasi tapahtuma-alueelle muista pitää kiinni turvaväleistä ja hyvästä käsihygieniasta. Tapahtuma-alueella löytyy käsidesiä. Suosittelemme kasvosuojaimen käyttöä aina, kun se on mahdollista. Jokaisen etukäteen ilmoittautuneen numero ja kiinnitystarvikkeet ovat asetettu valmiiksi kirjekuoriin.

Jos kuulut ryhmään tai seuraan, niin haethan samalla heidän kirjekuorensa. Täten saamme vältettyä ylimääräisiä kontakteja ja jonoja. Suosittelemme ennakkoon ilmoittautumista ja numeron ennakkoon hakemista lauantaina 14.8. klo 15:00-18:00 Tuomiokirkontorilta.

Reittien kartat julkaistaan verkkosivuille ennakkoon, joten tutustuthan niihin jo ennen tapahtumaa. GPX-tiedostojen avulla voit ladata reitit pyöräilytietokoneellesi.

Suositukset lähdössä
Lähtöalue rakennetaan siten, että turvavälejä voidaan noudattaa. T250 lähtee klo 8 liikkeelle nopeimmat ensin periaatteella. Klo 11 aloitetaan T120 lähtö, joka tapahtuu 150 hengen ryhmissä (ryhmäkoko voi suurentua tai pienentyä viranomaissuositusten muuttuessa). Lähtöön ei erikseen ilmoittauduta, vaan jokainen pyöräilijä ohjataan omaan lähtöryhmäänsä.

Ensiksi lähtevät nopeimmat ajajat ja isoimmat seurat. Ryhmät lähtevät kahden minuutin välein liikkeelle. Kun kaikki T120 ajajat ovat lähteneet, on T60 ajajien vuoro. Lähtöalueen huollon tarjoaa Nummen Pyörä.

Lähtöjärjestelyt voivat muuttua viranomaisten ohjeistusten ja suositusten takia.

Suositukset huoltopisteillä
Turvavälejä ja hyvää käsihygieniaa noudatetaan myös huoltopisteillä. Kasvomaskin käyttäminen on suositeltua. Muista, että roskaaminen huoltopisteillä tai ajon aikana on ehdottomasti kiellettyä.

Suositukset maalissa
Turku Touring tarjoaa tänäkin vuonna maittavan aterian kunkin ajon jälkeen. Voit vähentää omaa riskiäsi noudattamalla kaikkia turvallisuusohjeita. Tapahtuman järjestäjät pitävät huolta turvaväleistä ja terveysturvallisuudesta koko tapahtuman ajan. Emme suosittele tapahtumapaikalle jäämistä tai kokoontumista ajon jälkeen. Suihkutiloissa olevien ihmisten määrä on rajoitettu. Emme jaa tänä vuonna mitaleja kosketustartuntojen välttämisen vuoksi.

Menossa mukana: