Harrastevoimistelu

Kevään 2020 tunnit alkavat Alfan Liikuntakeskuksessa vk 2 (6.1) lähtien ja koulusaleilla vk 3 (13.1) lähtien. Ilmoittautumisesta tulee myöhemmin lisätietoa. Tervetuloa mukaan!

Kesäleireille ja -treeneihin ilmoittautuminen on nyt käynnissä.

I TASO toimii alkeistasona. Tunneille osallistuminen ei edellytä aikaisempaa kokemusta telinevoimistelusta. Tunneilla käydään läpi voimistelun perusteita ja opitaan ryhmässä toimimista. Tästä on hyvä aloittaa telinevoimisteluharrastus! Myös perheen yhteiset Tempputaaperotunnit on merkitty lukujärjestykseen valkoisella. I TASOlla suoritetaan seuran Temppumerkistövihon pronssitasoa ja Voimisteluliiton Stara-merkin liikkeitä.

II TASO toimii alkeisjatkotasona. Tunneilla edellytetään telinevoimistelun perusteiden hallintaa. Nopeat oppijat ja perusliikkeet hallitsevat voivat siirtyä suoraan mukaan tälle tasolle. II TASOlla suoritetaan seuran Temppumerkistövihon hopeatason ja Voimisteluliiton Kuparimerkin liikkeitä.

III TASO toimii jatkotasona. Tunnit on tarkoitettu telinevoimistelun perusliikkeet, perusvoimistelun ja lajituntemuksen hallitseville. Tällä tasolla vahvistetaan aiemmilla tasoilla opittuja perusasioita, opetellaan uusia vaikeampia liikkeitä ja tehdään lajinomaista voimaharjoittelua. III TASOlla suoritetaan seuran Temppumerkistövihon kultatason liikkeitä ja Voimisteluliiton Pronssimerkin liikkeitä. Tunneilla käyvät osallistuvat syyskaudella seuran sisäiseen harrasteryhmien Tähti-tapahtumaan eli leikkimielisiin kilpailuihin ja Voimisteluliiton Stara-tapahtumaan.

TASO IV pitää sisällään aikuisten telinevoimisteluryhmät. Aikuisten telinevoimisteluryhmissä on kaksi tasoa: alkeis- ja jatkotaso. Harrastaja voi osallistua kummallekin tunnille, mikäli haluaa enemmän harjoittelua.

Erityistarjontamme on merkitty lukujärjestyksiin oranssilla. Tiikerisyntymäpäivien lisätiedot löytyvät "Tiikerisynttärit" -osion alta.