Miesten Telinevoimistelu

Valmentajat

Miesten telinevoimistelun parissa työskentelee kolme päätoimista valmentajaa ja heitä avustamassa tuntityöntekjöitä.

Vastuuvalmentaja, Miehet: Andrei Pop

Yhteistyökumppanit

IF on tukenut MTV AKR ryhmää vuonna 2018

Kilpailujärjestelmä

Poikien kilpailujärjestelmässä kilpailu tapahtuu JunnuGym -sarjassa. JunnuGym-kisoja järjestetään yhteensä kahdeksan. Neljä keväällä ja neljä syksyllä. Suomen Voimisteluliiton lajiryhmä valitsee kilpailuiden järjestäjät hakemusten perusteella. Junnugym sarjan kilpailuluokkia on 4, eikä kilpailuissa ole ikäluokkia. JunnuGymissä on myös seurakilpailu, ja jokaisen osakilpailun voitoista sekä seura, että voimistelija kerää pisteitä JunnuGym sarjaan.

Miesten kilpailujärjestelmässä kilpaillaan kansainvälisten sääntöjen mukaan. Miesten luokkia ovat luokat 5-6.

JunnuGymin, miesten SM-kilpailuiden, kansainvälisten kilpailuiden säännöt sekä päivitetyt luokkapakolliset sarjat löydät Suomen Voimisteluliiton sivuilta.

Valmennusjärjestelmä

Alla olevassa kuvassa on kuvattuna miesten telinevoimistelun valmennusjärjestelmä. Lisää voimistelijan urapolusta telinevoimistelun valmennusjärjestelmästä voi lukea Suomen Voimisteluliiton sivuilta.