Miesten telinevoimistelu

Kilpailevissa ryhmissä voimisteleminen

Voimistelijat harjoittelevat tavoitteellisesti kohti omia tavoitteitaan.

Miesten telinevoimistelun kilparyhmässä harjoittelemisesta kiinnostuneet voivat hakea mukaan ottamalla yhteyttä

ville.almenoksa (at) turunurheiluliitto.fi

Valmentajat

Miesten telinevoimistelun parissa työskentelee kolme päätoimista valmentajaa ja heitä avustamassa tuntityöntekijöitä.

Vastuuvalmentaja, Miehet: Andrei Pop
Vastuuvalmentaja, Nuoret: Sami Aalto
Vastuuvalmentaja, Pojat: Ville Almenoksa
Tuntityöntekijät: Changwei Qiu ja Otto Öhman

Ryhmät

Ryhmän nimi

Urheilijoiden
määrä

Harjoitustunnit /vko

Kilpailuluokat

Vastuuvalmentaja

KR1 3 20+  Maajoukkue  Andrei Pop
KR2  20+ 4-5  Sami Aalto
KR3  18  Ville Almenoksa
KR4  17  2, 4  Ville Almenoksa
KR5  12  Andrei Pop
KR6  9 1-2 Changwei Qiu

Yhteistyökumppanit

IF on tukenut MTV AKR ryhmää vuonna 2018

Kilpailujärjestelmä

Poikien kilpailujärjestelmässä kilpailu tapahtuu JunnuGym -sarjassa. JunnuGym-kisoja järjestetään yhteensä kahdeksan. Neljä keväällä ja neljä syksyllä. Suomen Voimisteluliiton lajiryhmä valitsee kilpailuiden järjestäjät hakemusten perusteella. Junnugym sarjan kilpailuluokkia on 4, eikä kilpailuissa ole ikäluokkia. JunnuGymissä on myös seurakilpailu, ja jokaisen osakilpailun voitoista sekä seura, että voimistelija kerää pisteitä JunnuGym sarjaan.

Miesten kilpailujärjestelmässä kilpaillaan kansainvälisten sääntöjen mukaan. Miesten luokkia ovat luokat 5-6.

JunnuGymin, miesten SM-kilpailuiden, kansainvälisten kilpailuiden säännöt sekä päivitetyt luokkapakolliset sarjat löydät Suomen Voimisteluliiton sivuilta.

Valmennusjärjestelmä

Alla olevassa kuvassa on kuvattuna miesten telinevoimistelun valmennusjärjestelmä. Lisää voimistelijan urapolusta telinevoimistelun valmennusjärjestelmästä voi lukea Suomen Voimisteluliiton sivuilta.