Naisten telinevoimistelu

Kilpailevissa ryhmissä voimisteleminen

Voimistelijat harjoittelevat tavoitteellisesti kohti omia tavoitteitaan.

Naisten telinevoimistelun kilparyhmässä harjoittelemisesta kiinnostuneet voivat hakea mukaan ottamalla yhteyttä

Valmennuspäällikkö Lisbet Heinoon

lisbet.heino (at) turunurheiluliitto.fi

Valmentajat

Naisten telinevoimistelun parissa työskentelee kaksi päätoimista valmentajaa ja heitä avustamassa tuntityöntekijöitä.

Päätoimiset valmentajat: Jenni Lindroos, Anna-Kaisa Pitkänen, Satu Järvi
Tuntityöntekijät: Lisbet Heino, Jade Kotilainen, Annika Suontama

Kilpailujärjestelmä

Tyttöjen kilpailujärjestelmässä kilpailla voi kahdella eri linjalla: kilpalinjalla luokissa B-G ja maajoukkuelinjalla luokissa 1-5. Ennen kilpailuihin osallistumista tulee käydä Voimistelun Stara-tapahtumassa. Stara-tapahtumissa käyvät voimistelijat suorittavat Suomen Voimisteluliiton suoritusmerkkejä kupari, pronssi ja hopea, myöhemmin kulta-, smaragdi- ja timanttimerkkiin. Pakollisina tulevat luokat B, C ja D. Voimistelija voi siirtyä maajoukkuelinjalle suoritettuaan timanttimerkin ja 1 luokan tai jatkaa kilpalinjalla E-luokasta eteenpäin. Siirtyminen luokasta toiseen vaatii tietyn kilpailutuloksen ja/tai suoritusmerkin saavuttamista.

Lisätietoa kilpailemisesta, kilpailuista, luokista ja säännöistä löytyy Suomen Voimisteluliiton sivuilta.