Naisten telinevoimistelu

Kilpailevissa ryhmissä voimisteleminen

Voimistelijat harjoittelevat tavoitteellisesti kohti omia tavoitteitaan. Naisten telinevoimistelun kilparyhmässä harjoittelemisesta kiinnostuneet voivat hakea mukaan ottamalla yhteyttä

• toimialavastaava Lisbet Heino
    • lisbet.heino (at) turunurheiluliitto.fi
  • voimistelun valmennuspäällikkö Annukka Almenoksa
    • annukka.almenoksa (at) turunurheiluliitto.fi

Kilpailujärjestelmä

Tyttöjen kilpailujärjestelmässä kilpailla voi kahdella eri linjalla: kilpalinjalla luokissa B-G ja maajoukkuelinjalla luokissa 1-5. Ennen kilpailuihin osallistumista tulee käydä Voimistelun Stara-tapahtumassa. Stara-tapahtumissa käyvät voimistelijat suorittavat Suomen Voimisteluliiton suoritusmerkkejä kupari, pronssi ja hopea, myöhemmin kulta-, smaragdi- ja timanttimerkkiin. Pakollisina tulevat luokat B, C ja D. Voimistelija voi siirtyä maajoukkuelinjalle suoritettuaan timanttimerkin ja 1 luokan tai jatkaa kilpalinjalla E-luokasta eteenpäin. Siirtyminen luokasta toiseen vaatii tietyn kilpailutuloksen ja/tai suoritusmerkin saavuttamista.

Lisätietoa kilpailemisesta, kilpailuista, luokista ja säännöistä löytyy Suomen Voimisteluliiton sivuilta.