Naisten telinevoimistelu

Kilpailevissa ryhmissä voimisteleminen

Voimistelijat harjoittelevat tavoitteellisesti kohti omia tavoitteitaan.

Naisten telinevoimistelun kilparyhmässä harjoittelemisesta kiinnostuneet voivat hakea mukaan ottamalla yhteyttä

annika.suontama@turunurheiluliitto.fi / 044 3562745

Valmentajat

Naisten telinevoimistelun parissa työskentelee kaksi päätoimista valmentajaa ja heitä avustamassa tuntityöntekijöitä.

Päätoimiset valmentajat: Jenni Lindroos & Anna-Kaisa Pitkänen
Tuntityöntekijät: Lisbet Heino, Jade Kotilainen, Satu Järvi, Annika Suontama

Kilpailujärjestelmä

Tyttöjen kilpailujärjestelmässä kilpailla voi kahdella eri linjalla: kilpalinjalla luokissa B-G ja maajoukkuelinjalla luokissa 1-5. Ennen kilpailuihin osallistumista tulee käydä Voimistelun Stara-tapahtumassa. Stara-tapahtumissa käyvät voimistelijat suorittavat Suomen Voimisteluliiton suoritusmerkkejä kupari, pronssi ja hopea, myöhemmin kulta-, smaragdi- ja timanttimerkkiin. Pakollisina tulevat luokat B, C ja D. Voimistelija voi siirtyä maajoukkuelinjalle suoritettuaan timanttimerkin ja 1 luokan tai jatkaa kilpalinjalla E-luokasta eteenpäin. Siirtyminen luokasta toiseen vaatii tietyn kilpailutuloksen ja/tai suoritusmerkin saavuttamista.

Lisätietoa kilpailemisesta, kilpailuista, luokista ja säännöistä löytyy Suomen Voimisteluliiton sivuilta.