Turun Urheiluliiton arvot ja strategia

"Turun Urheiluliiton yhteinen unelma 2025 on olla Suomen arvostetuin ja tunnetuin yleisseura. Yhdessä teemme voittajia."

Toiminnan tarkoituksena on edistää kilpa- ja huippu-urheilun sekä liikunnan harrastusta ja muuta näihin liittyvää toimintaa seuran toiminta-alueella sekä innostaa niin jäseniä kuin muitakin henkilöitä toimimaan näiden päämäärien hyväksi.

Turun Urheiluliiton säännöt

Toimintaamme ohjaavat arvot

Yhteisöllisyys Lajijaostot toimivat yhteistyössä ja ihmisillä on halu toimia yhdessä. Olemme ylpeitä Turun Urheiluliittolaisuudesta.

Kasvu ja kehitys Kasvatamme lapsista nuoria ja aikuisia, joilla on terveet elämänarvot. Itsensä voittaminen on ensimmäinen voitto. Kasvamme seurana ja kehitymme entistäkin arvostetummaksi yleisseuraksi.

Kilpailullinen menestys Olemme kilpaurheiluseura. Tavoitteemme on kasvattaa huippu-urheilijoita. Panostamme huippu-urheiluun.

Toiminnan ammattimaisuus Seuran perustehtävät hoidetaan ammattimaisesti. Turun Urheiluliitossa on useita päätoimisia ammattivalmentajia ja luottamustehtävissä oman alansa osaajia.

Monipuolisuus Kilpaurheilun lisäksi tarjoamme laajaa harrastetoimintaa ja kuntoliikuntaa. Tarjoamme laajan kirjon eri lajeja. Seura tarjoaa mahdollisuuden osallistua erilaisiin tehtäviin läpi elämänkaaren.

Pitkät perinteet Kunnioitamme pitkää historiaamme ja katsomme tulevaisuuteen. Seuran olemassaolo rakentuu läpi historian kulkeneisiin arvoihin.

Vastuullisuus

Me Turun Urheiluliitossa kannamme huolta seuramme jäsenistä. Seuramme toiminta tähtää kasvattamaan kokonaisvaltaisia ihmisiä. Urheilullisuuden ja fyysisyyden ohessa myös henkisesti myönteinen ilmapiiri on tavoiteltavia asioita. Turun Urheiluliiton reilun pelin säännöt on luettavissa Seurakäsikirjastamme. Säännöt on jaettu kolmeen osaan: lapset ja nuoret, aikuisurheilijat ja doping.

Jokainen toimintaamme osallistuva lasten kanssa toimija allekirjoittaa seuramme Eettiset toimintaperiaatteet.

Seurakäsikirja

Turun Urheiluliitolla on seuran yhteinen seurakäsikirja. Jaostoilla on myös omia jaostokohtaisia käsikirjoja.