Juoksukoulut

Juoksukoulun uusi kausi alkaa tiistaina 25.10. klo 18.00 aloitusluennolla osoitteessa Linnankatu 36. Kausi jatkuu 18.-19.8.2023 juostavaan Paavo Nurmi Marathoniin asti. Uutuutena tarjolla on myös Tekniikka- ja vauhdintuntemuspajoja. Tekniikka- ja vauhdintuntemuspaja sisältää aloitusluennon ja kolme harjoitusta, joissa opetellaan juoksutekniikkaa ja itselle sopivia harjoitusvauhteja. Paja on hyvä pohja, josta voi jatkaa kurssin jälkeen juoksukouluun vaikka kesken kauden, jos haluaa jatkaa viikoittaisia harjoituksia porukassa.

Juoksukoulu

Juoksukoulu sopii mainiosti niin ohjausta tarvitsevalle aloittelevalle lenkkeilijälle kuin tulostaan parantavalle kuntoilijalle oli tavoitteena sitten 10 km, puolimaraton, maraton, polkujuoksutapahtuma tai ihan vain juoksusta nauttiminen. Koulun aikana on tavoitteena oppia harjoittelemaan oikein kukin omalla tasollaan. Tätä helpottaa se, että juoksukoulussa osallistujat jaetaan harjoituksen niin vaatiessa erivauhtisiin ryhmiin.

Juoksukoulu sisältää:

• Valmentajan vetämät ohjatut harjoitukset pääsääntöisesti viikoittain, yleensä tiistaisin (vauhdintuntemus, tekniikka, yms).
  • Henkilökohtaisen harjoitusohjelman sitä haluaville säännöllisestä harjoittelusta kiinnostuneille.
  • Henkilökohtaisen keskusteluyhteyden ja suunnitelman sekä tämän läpikäymisen valmentajan kanssa.
  • Luentoja, joiden aiheina ovat esim. kestävyysharjoittelun perusteet, välineet ja varusteet, lihaskunto, ravinto ja kilpailuun valmistautuminen.
  • Turun Urheiluliiton yhden kauden jäsenmaksun, joka oikeuttaa erikseen infottaviin alennuksiin seuran järjestämissä juoksutapahtumissa (Aurajoen yöjuoksu, Paavo Nurmi Marathon, PNM Trail, Ruissalojuoksut).
  • Sykeohjatut tasotestit palautteineen, syksyllä alku- ja keväällä kontrollitesti.

Osallistumismaksu on ensikertalaisilta 330 € ja toista tai useampia kertoja mukana olleilta 240 €. Mukaan voi tulla myös kesken kauden.

Juoksukoulun rehtorina toimii ammattivalmentaja Pekka J. Lehtinen.

Luennot pidetään osoitteessa Linnankatu 36, ja myös harjoituksiin lähdetään pääosin sieltä. Tilaan kuljetaan joen puolelta rautaporteista sisälle, Myllysillan kaupungin puoleiselta sivulta.

Ilmoittaudu mukaan sivun alaosassa olevalla lomakkeella.

Tekniikka- ja vauhdintuntemuspajat

Pajoja järjestetään marraskuussa, tammikuussa ja huhti/toukokuussa (päivät tarkentuvat myöhemmin).

Tekniikka- ja vauhdintuntemuspaja sopii kuntoilijoille, jotka aloittavat juoksun ihan alusta. Toisaalta se sopii myös kokeneemmille lenkkeilijöille, jotka kaipaavat tarkennusta juoksutekniikkaan ja harjoitusvauhteihin. Pajan jälkeen voi jatkaa juoksukouluun tai jatkaa harjoittelua itsekseen.

Yksi paja sisältää kolme harjoituskertaa:

• Aloitusluento + lyhyt juoksutekniikkaharjoitus
  • Juoksutekniikkaharjoitus
  • Vauhdintuntemusharjoitus

Marraskuun paja: keskiviikkoisin 16.11., 23.11. ja 30.11. Ilmoittaudu marraskuun pajaan tästä.

Tekniikka- ja vauhdintuntemuspajan osallistumismaksu on 60 €. Juoksukoulun hinta marraskuun pajan jälkeen on 250 €, tammikuun pajan jälkeen 200 € ja huhti/toukokuun pajan jälkeen 150 €.

Tekniikka- ja vauhdintuntemuspajojen valmentajana on Janica Rauma.

Juoksukoulun ilmoittautumislomake (huom. pajoille erillinen ilmoittautumislinkki yllä)