Juniorivalmennusryhmät, 8–11-vuotiaat

8–11-vuotiaat harjoittelevat ympärivuotisissa juniorivalmennusryhmissä. Harjoittelun painopiste siirtyy juniorivalmennusryhmissä leikkien ja pelien omaisesta harjoittelusta kohti yleisurheilun omaista harjoittelua. Harjoittelu perustuu monipuoliseen lajiharjoitteluun sekä yleisurheilun perustaitojen (juokseminen, hyppääminen ja heittäminen) opetteluun. Lajiharjoittelun lisäksi harjoituksissa keskitytään nopeuden, kimmoisuuden sekä lihaskunnon ja kestävyyden harjoittamiseen. Ryhmissä opetellaan kilpailemaan, ja kilpailuihin osallistumiseen kannustetaan.

8–10-vuotiaat harjoittelevat ikäkausiryhmissä kaksi kertaa viikossa. 11-vuotiaat harjoittelevat perus- ja kilparyhmissä. Kilparyhmä harjoittelee kolmesti viikossa, perusryhmä kerran. Lisää tietoja perusryhmien toiminnasta perusryhmät-sivulla

Harrastuksen aloittaminen

Mukaan juniorivalmennusryhmien toimintaan voi liittyä ympäri vuoden. 8–10-vuotiaana harrastus aloitetaan juniorivalmennusryhmissä ja 11-vuotiaana perusryhmissä. Jokainen lapsi saa käydä kokeilemassa ikäkausiryhmissä tai perusryhmän harjoituksissa maksutta kaksi kertaa ilman ennakkoilmoittautumista. Kokeilukertojen jälkeen lapsen innostuttua harjoittelusta tulee lapsen tiedot (nimi, syntymäaika, kotiosoite, vanhemman sähköpostiosoite ja puhelinnumero, sekä missä ryhmässä lapsi on aloittanut) toimittaa  seuramme toimistopäällikkö Riitta Hyväriselle osoitteeseen riitta.hyvarinen@turunurheiluliitto.fi. Tämän jälkeen Riitta lähettää sähköpostitse aktivointilinkin MyClub-jäsenrekisteriin sekä ohjeet Suomisport-järjestelmään liittymiseksi. Seuran viestintä ja laskutus tapahtuvat MyClubin kautta.

Kaikki toiminta on siirtynyt Paavo Nurmen stadionille

2015 syntyneet: Harjoitukset lauantaisin Paavo Nurmen stadionilla klo 11.00–12.00.

2014 syntyneet: Harjoitukset tiistaisin klo 17.00–18.30 ja lauantaisin klo 11.30–13.00 Paavo Nurmen stadionilla.

2013 syntyneet: Harjoitukset torstaisin klo 17.00–18.30 ja lauantaisin klo 11.00–12.30  Paavo Nurmen stadionilla

2012 syntyneiden ryhmä: Harjoitukset keskiviikkoisin klo 17.00–18.30 ja lauantaisin klo 13.30–15.00 Paavo Nurmen stadionilla

2009–2011 syntyneiden perusryhmä: Harjoitukset tiistaisin klo 17.00–18.30 Paavo Nurmen stadionilla

Ryhmät kokoontuvat ison valotaulun alla. Mukaan tulisi ottaa säänmukainen vaatetus, juomapullo sekä iloinen mieli.

Lisätietoja juniorivalmennusryhmistä antaa seuran nuorisovalmennuspäällikkö Camilla Nakolinna (040 900 7881 tai camilla.nakolinna@turunurheiluliitto.fi).