Nuorisovalmennusryhmät, 12–15-vuotiaat

Nuorisovalmennusryhmät, 12–15 -vuotiaat

12–15-vuotiaat harjoittelevat nuorisovalmennusryhmissä. Nuorisovalmennusryhmissä harjoittelun painopiste siirtyy kohti tehokkaampaa yleisurheiluharjoittelua. Valmennus perustuu monipuoliseen lajiharjoitteluun sekä perusominaisuuksien (nopeus, kestävyys, kimmoisuus, kehonhallinta) kehittämiseen. Myös voimaharjoittelu on osana harjoittelua. Nuorisovalmennusryhmät harjoittelevat ympärivuotisesti. Kunkin ryhmän harjoittelusta ja harjoittelun suunnittelusta vastaavat koulutetut vastuuvalmentajat. Kilpailuihin osallistumiseen kannustetaan, ja kilpaileminen on yksi osa ryhmän harjoittelua.

Kilparyhmät harjoittelevat 2–4 kertaa viikossa. Nuorisovalmennusryhmien urheilijoille tarjotaan ryhmäharjoittelun lisäksi leirityspäiviä sekä lajikouluja.

Lisätietoja

• 12–13-vuotiaiden ryhmistä antaa seuran nuorisovalmennuspäällikkö Camilla Nakolinna puh. 0409007881 tai camilla.nakolinna@turunurheiluliitto.fi.
  • 14–15-vuotiaiden toiminnasta antaa seuran valmentaja Tuomas Laaksonen puh. 0415037024 tai tuomas.laaksonen@turunurheiluliitto.fi.
  • Lajikouluista ja leirityspäivistä antaa Sanni Soilampi puh. 0415057639 tai sanni.soilampi@turunurheiluliitto.fi.