Tervetuloa yleisurheilemaan!

Yleisurheilukoulut on tarkoitettu 38-vuotiaille harrastuksen aloittaville tai jo lajia harrastaneille lapsille. Yleisurheilukoulussa tutustutaan laajasti eri yleisurheilulajeihin. Harjoittelussa keskitytään yleisurheilun perustaitoihin: juoksemiseen, hyppäämiseen, heittämiseen ja oman kehon hallintaan. Taitoja harjoitellaan osin pelien ja leikkien avulla. Tavoitteena on synnyttää innostus urheilua kohtaan ja tarjota jokaiselle lapselle positiivinen liikuntakokemus turvallisessa ympäristössä.

Turun Urheiluliiton yleisurheilukoulut ovat kausiluonteisia ja ne alkavat kolmesti vuodessa; keväällä, kesällä ja syksyllä. Kevät- ja syyskauden pituus on 14 viikkoa. Kesäkaudella järjestetään 5, 8 ja 10 viikon yleisurheilukouluja. Harjoituksia on kaudesta riippuen 12 kertaa viikossa.

Syksyn 2022 ryhmät

Syksyn yleisurheilukouluja  järjestetään Martin ja Vasaramäen kouluilla sekä Kupittaan urheiluhallissa. Harjoitukset alkavat viikolla 36 ja päättyvät viikolla 49. Kaikkien urheilukoulujen harjoitukset pidetään ulkona syyskuun ajan. Siirtyminen sisään tapahtuu 3.10. alkavalla viikolla. Ilmoittautuminen ryhmiin on päättynyt. Vapaita paikkoja voitte tiedustella sähköpostitse osoitteesta sanni.soilampi@turunurheiluliitto.fi.

2018-2019 syntyneet

- Ryhmä 1 Harjoitukset kerran viikossa Paavo Nurmen Stadionilla (syyskuu) ja Martin koululla (loka-joulukuu) keskiviikkoisin klo 16.15-17.00. Harjoitukset alkavat ke 7.9.

2017-2018 syntyneet

- Ryhmä 1 Harjoitukset Vasaramäen koululla lauantaisin klo 10-11. Harjoitukset pidetään syyskuussa Vasaramäen koulun läheisellä nurmikentällä. Harjoitukset alkavat la 10.9.

- Ryhmä 2  Harjoitukset Paavo Nurmen Stadionilla (syyskuu) ja Martin koululla (loka-joulukuu) keskiviikkoisin klo 17-18. Harjoitukset alkavat ke 7.9.

2015-2016 syntyneet

- Ryhmä 1 Harjoitukset syyskuussa Paavo Nurmen stadionilla ja lokakuusta eteenpäin Kupittaan Urheiluhallissa maanantaisin klo 17-18. Harjoitukset alkavat ma 5.9.

- Ryhmä 2 Harjoitukset syyskuussa Paavo Nurmen stadionilla ja lokakuusta eteenpäin Kupittaan Urheiluhallissa torstaisin klo 17-18. Harjoitukset alkavat to 8.9.

Yleisurheilukouluryhmiin otetaan enintään 20 lasta. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ryhmät toteutuvat, mikäli ilmoittautuneita on vähintään 10. Ilmoittautuneille lähetetään lisää tietoja ryhmistä viikkoa ennen toiminnan alkua. Mukaan harjoituksiin tarvitaan juomapullo, säänmukainen varustus sekä iloista mieltä.

Harrastuksen aloittaminen

Yleisurheilukoulut ovat kausiluonteisia. Mukaan toimintaan voi liittyä uusien ryhmien alkaessa tai kesken kauden. Ilmoitamme uusien ryhmien alkamisajankohdista tällä sivulla. Ilmoittautuminen ryhmiin tapahtuu MyClubin kautta. Ilmoittautuminen alkaa muutamaa kuukautta ennen uuden kauden alkua.

Harjoitusmaksut

Kevään ja syksyn yleisurheilukoulut:

• Hinta on 120 € / kausi.

Kesän yleisurheilukoulut:

• 10 vk yu-koulu: 95 €
  • 8 vk yu-koulu: 80 €
  • 5 vk yu-koulu (harjoitukset 2 kertaa viikossa): 95 €

Hinnat sisältävät ohjatut harjoitukset, yleisurheilulisenssin ja yleisurheilukoulun t-paidan.

Lisätietoja kevään ja syksyn yleisurheilukouluista antaa Sanni Soilampi (sanni.soilampi@turunurheiluliitto.fi).