Tervetuloa mukaan yleisurheilukouluun!

Yleisurheilukoulut on tarkoitettu 58-vuotiaille harrastuksen aloittaville, tai jo lajia harrastaneille lapsille. Kesäyleisurheilukouluja järjestetään kesällä 2022 410-vuotiaille lapsille. Yleisurheilukoulussa tutustutaan laajasti eri yleisurheilulajeihin. Harjoittelussa keskitytään yleisurheilun perustaitoihin: juoksemiseen, hyppäämiseen, heittämiseen ja oman kehon hallintaan. Taitoja harjoitellaan osin pelien ja leikkien avulla. Tavoitteena on synnyttää innostus urheilua kohtaan ja tarjota jokaiselle lapselle positiivinen liikuntakokemus turvallisessa ympäristössä.

Turun Urheiluliiton yleisurheilukoulut ovat kausiluonteisia ja ne alkavat kolmesti vuodessa; keväällä, kesällä ja syksyllä. Kevät- ja syyskauden pituus on 14 viikkoa. Kesäkaudella järjestetään 5, 8 ja 10 viikon yu-kouluja. Harjoituksia on kaudesta riippuen 12 kertaa viikossa.

Yleisurheilukouluihin otetaan enintään 20 lasta. Paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Mukaan harjoituksiin tarvitaan juomapullo, jumppavarusteet ja iloista mieltä. Ryhmät toteutuvat, mikäli ilmoittautuneita on vähintään 10.

Kevään 2022 yleisurheilukoulut:

• 20162017-syntyneiden ryhmä: Harjoitukset lauantaisin klo 1011 Vasaramäen koululla (Lehmustie 7). Yleisurheilukoulun kevätkausi 15.1.23.4. (ei harjoituksia hiihtolomaviikolla).

Kesän 2022 yleisurheilukoulujen ilmoittautuminen avataan 1.3. Lisää tietoja Kesäyleisurheilukoulut-sivulta

Harrastuksen aloittaminen

Yleisurheilukoulut ovat kausiluonteisia. Mukaan toimintaan voi liittyä uusien ryhmien alkaessa tai kesken kauden. Ilmoitamme uusien ryhmien alkamisajankohdista tällä sivulla. Ilmoittautuminen ryhmiin tapahtuu MyClubin kautta. Ilmoittautuminen alkaa muutamaa kuukautta ennen uuden kauden alkua.

Harjoitusmaksut:

Kevään ja syksyn yleisurheilukoulut:

• Hinta on 120 € / kausi.

Kesän yleisurheilukoulut:

• 10 vk yu-koulu: 95 €
  • 8 vk yu-koulu: 80 €
  • 5 vk yu-koulu (harjoitukset 2 kertaa viikossa): 95 €

Hinnat sisältävät ohjatut harjoitukset, yleisurheilulisenssin ja yleisurheilukoulun t-paidan.

Lisätietoja kesän yleisurheilukouluista antaa Camilla Nakolinna (camilla.nakolinna@turunurheiluliitto.fi tai 040 9007881).

Lisätietoja kevään, syksyn ja Hirvensalon yleisurheilukouluista antaa Sanni Soilampi (sanni.soilampi@turunurheiluliitto.fi tai 0415057639).