Janica Rauma ja Nico Oksanen Turun Urheiluliittoon

Turun Urheiluliiton yleisurheilujaosto saa riveihinsä kaksi uutta Suomen kärkitason urheilijaa, kun Forssan Salamaa aikaisemmin edustanut Janica Rauma ja Loimaan Voiman suuri mies Nico Oksanen pukeutuvat mustakeltaiseen edustusasuun.

Estejuoksijana parhaiten tunnettu Janica, 33, on 3000 m:n estejuoksussa Suomen kautta aikain tilastossa neljäntenä ja juoksi ennätyksensä 9.41,70 edustaessaan Suomea vuoden 2018 Berliinin EM-kisoissa. Kalevan Kisoista Janica on saavuttanut eri matkoilla yhteensä 12 mitalia.

Janican tulevasta seurasiirrosta uutisoi jo aiemmin Forssan lehti, jossa hän kommentoi seuran vaihtoa seuraavasti. "Olen miettinyt seuran vaihtoa jo aiemmin. Nyt toteutin sen ihan käytännön syistä. Olisi mukava osallistua seuratoimintaankin. Nyt se onnistuu Turussa helpommin".

Kuulamies Nicon, 25, paras saavutus on viime kesän Lappeenrannan Kalevan Kisojen hopea ennätyksellään 17,88. Hän debytoi aikuisten maajoukkuepaidassa tämän vuoden Ruotsi-ottelussa. Nicon valmennuksesta vastaa Mika Lönnblad.

Nicon ajatuksia seurasiirrosta: "Omalta osaltani Turun Urheiluliiton edustaminen on hieno asia monessakin mielessä. Päällimmäisenä tietysti ensi kesänä Turussa käytävät Kalevan Kisat, joissa pääsee kotiyleisön eteen näyttämään parastaan! Myös urheilullisesti TuUL kykenee auttamaan minua urallani eteenpäin ja minä mahdollisen menestyksen turvin seuraa lähemmäs taisteluun Kalevan Maljan voitosta, mikä on suurin seurojen välinen palkinto yleisurheilukentillä". Lisää Nicon mietteitä on luettavissa hänen internetsivuillaan https://kuulantyontajaoksanen.wordpress.com/.

”Molemmat urheilijat ovat esimerkillisiä roolimalleja seuran nuorille urheilijoille ja ovat järjestäneet elämänsä niin, että omien rajojen metsästäminen on mahdollista. Janica asuu Turussa ja Nico Kaarinassa, joten he ovat jo tähän asti olleet tärkeä osa Kupittaan urheiluhallin ja Paavo Nurmen stadionin yleisurheiluyhteisöä. Niinpä heidän siirtyminen seuraamme on tuntunut luontevalta ja meille on suuri kunnia päästä pieneksi osaksi heidän matkaansa kohti tavoitteitaan. Tulevan kesän Turun Kalevan Kisat saavat Janican ja Nicon myötä merkittävästi lisää mustakeltaista jännitettävää”, kommentoi Turun Urheiluliiton yleisurheilujaoston toiminnanjohtaja Antti Leskinen.

Janican ja Nicon matkaa pääset seuraamaan esimerkiksi heidän Instagram-tiliensä kautta.

Janican Instagram

Nicon Instagram