Junnuryhmien esittelyt - Vuorossa 2014 syntyneiden ryhmä

Seuraavana esittelyvuorossa on vuonna 2014 syntyneiden ryhmä. Valmentajista Laura Oikkonen kertoo ryhmästään seuraavaa:

Ryhmässämme on pääasiassa 6-vuotiaita eskarilaisia ja muutama viisivuotias. Ryhmässä on noin 25 lasta ja viisi valmentajaa, joista yleensä neljä on paikalla. Treenit meillä on kerran viikossa. Valmentamisessa parasta on nähdä lasten aito ilo ja onnistuminen ja kehittyminen. Tämä ryhmämme ei vielä kisaa. Treenipaikkanamme on aina Vasaramäen koulu. Viime vuodesta mieleen jää päällimmäisenä varmaan pidempään tämä korona-aika, salin ulkopuolella kädet ojossa jonottavat lapset kun kaadan käsidesiä lasten käsiin ennen treeniä. Lapsilta ja nuorilta oppii paljon. Kaikki lapset ovat erilaisia ja kun oppii tuntemaan heitä, tietää miten kukin innostuu ja motivoituu. Hallinnan tunne on tärkeä näin pienten kanssa ja etenkin kun on iso ryhmä. Myös treenien etukäteen suunnittelu auttaa tätä.

kuva: VESA LOIKAS PHOTOGRAPHY

Ryhmän junioreilta kuultua:

Parasta yleisurheilussa on treenata ulkona erilaisia lajeja. Hauskin treeni on ehdottomasti ollut temppurata. Se on ollut myös haastavin, koska siinä on myös vaikeita juttuja mukana. Tulevalta vuodelta odotetaan kivoja treenejä.

Valmentaja odottaa tältä vuodelta, että saadaan treenata, eikä tule koronarajoituksia ja odotan kyllä jo kentälle pääsyä ja ulkotreenejä, pääsemme monipuolisemmin tekemään.