Seiväshyppy- ja keihäänheittovalmennukseen tehostusta Vaisteen perheen tuella

Turun Urheiluliitossa tehostetaan lasten ja nuorten seiväshyppy- ja keihäänheittovalmennusta ja on hankittu uusia seiväshyppyseipäitä kiinteistöneuvos Heikki Vaisteen perheen tuella.

Seiväshyppy ja keihäänheitto ovat perinteisiä suomalaisten menestyslajeja. Lajien teknisen luonteen vuoksi on tärkeää opettaa perustekniikat hyvin jo nuorille urheilijoille, ja muun monipuolisen harjoittelun lisäksi lajeista innostuneille pitää tarjota laadukkaita lajiharjoituksia säännöllisesti. Tämän mahdollistamiseksi kiinteistöneuvos Heikki Vaiste perheineen on halunnut antaa seurallemme merkittävän lahjoituksen, joka käytetään heidän toiveensa mukaisesti kokonaisuudessaan seiväshypyn ja keihäänheiton lasten ja nuorten valmennustoimintaan sekä uusien seiväshyppyseipäiden hankkimiseen.

Vaisteen perheen lahjoitus mahdollistaa seuraavat toimet:

- Jarno Koivusen ja Jari Holttisen (seiväs) sekä Tuomas Laaksosen (keihäs) pitämät kertaluontoiset lajiharjoitukset kaikissa 10-13-vuotiaiden valmennusryhmissämme tammi- ja helmikuiden aikana. Nämä harjoitukset toimivat samalla valmentajakoulutuksena valmennusryhmien valmentajille.

- Seiväshypyn ja keihäänheiton pienryhmäharjoitukset lajeista kiinnostuneimmille ja lahjakkaimmille lapsille. Urheilijoita tullaan kutsumaan ammattivalmentajien vetämiin lajien pienryhmiin, jotka harjoittelevat kevään, kesän ja syksyn aikana vähintään 15 kertaa.

- 11 kpl uusia lasten ja nuorten käyttöön soveltuvia seiväshyppyseipäitä, joiden hankkiminen olisi muuten ollut mahdotonta. Seipäät ovat jo saapuneet Kupittaan urheiluhallille.

Vaisteen perheen lahjoituksen avulla pystymme maksamaan ammattivalmentajien valmennuskorvaukset harjoituksista lähes kokonaan. Pienryhmäharjoituksista urheilijoiden omavastuuksi tulee vain 25 euroa / 10 harjoituskertaa, kun ilman lahjoitusta valmennusryhmien perusharjoittelun päälle tulevan lisäharjoittelun kustannukset olisivat huomattavasti korkeammat.

Lajiharjoituksista tiedotetaan urheilijoita perheineen nuorisovalmennuspäällikkö Camilla Nakolinnan toimesta. Tavoitteenamme on saada näistä harjoituksista kiinteä osa seuran nuorisovalmennusjärjestelmää, joten niitä pyritään jatkamaan myös tulevina vuosina.

Lisätietoja:

Nuorisovalmennuspäällikkö Camilla Nakolinna