Turun Urheiluliiton väkevä joukko SM-maantiejuoksuihin

Sunnuntaina 14.4. käydään SM-maantiejuoksut Vantaan Tikkurilassa. Mestaruuksista juostaan yleisessä sarjassa puolimaratonilla sekä 17- ja 19-sarjassa 10 kilometrin matkalla. Turun Urheiluliitolla on lähettää kisoihin 13 urheilijaa mittaamaan tasoaan kanssakilpailijoita vastaan. Viime vuonna Vierumäellä SM-maantiejuoksuissa seuramme urheilijat saavuttivat kaksi mitalia. Mahdollisuuksia on tänäkin vuonna vastaavaan saldoon ja parempaankin.

Miesten puolikkaalla mukana on peräti kahdeksan mustakeltaista juoksijaa. Joukkoa johdattaa Jaakko Kero, jolle kyseessä ei ole aivan ensimmäinen kerta SM-kisoissa. Itse asiassa, sunnuntain startti on Jaakolle peräti 20:s kerta yleisessä sarjassa SM-maantiellä. Kokeneita tiejuoksijoita riittää joukkueessa muitakin Jukka Keron ja Matti Rauman myötä. Viime vuoden 19-sarjan kympin nelonen Niklas Lainto puolestaan tekee puolimaratonilla debyyttinsä Vantaalla.

Nuoremmissa miesjunioreissa Tuure Haapanen hakee menestyksekkäälle hallikaudelleen jatkoa. Tuore 17-sarjan 1500 metrin hallimestari hakee mitalia nyt kympiltä. 19-sarjassa puolestaan Mustafe Muuse lukeutuu sarjassaan ehdottomiin kärkijuoksijoihin ja hakee Tuuren tapaan lisätäytettä palkintokaappiinsa. Vastus on 19-sarjan kilvassa todella kovaa laatua.

Naisissa ei valitettavasti urheiluliittolaisia nähdä mukana puolimaratonilla, mutta junioreissa mukana on kaksi juoksijaa. Naisjuniorimme ovat mukana 17-sarjassa. Siellä mitalia jahtaa Heljä-Viivi Unkila, joka jo viime vuonna sijoittui SM-maantiellä hienosti kympillä toiseksi.

Turun Urheiluliiton joukkue Vantaan SM-maantiejuoksuihin:

Miehet, puolimaraton

Matti Rauma