Nuorisourheilu

Tervetuloa yleisurheilemaan Turun Urheiluliittoon!

Toiminta sirtyy kokonaisuudessaan Paavo Nurmen stadionille ma 2.5 lähtien

• 2015 syntyneet harjoittelevat lauantaisin Paavo Nurmen stadionilla klo 11.00–12.00. Viimeinen harjoituskerta ennen kesätaukoa on la 18.6
  • 2014 syntyneet harjoittelevat tiistaisin klo 17.00–18.30 ja lauantaisin klo 11.30–13.00 Paavo Nurmen stadionilla. HUOM! Kesätauko viikot 26,27ja 28.
  • 2013 syntyneet harjoittelevat torstaisin klo 17.00–18.30  ja lauantaisin klo 11.00-12.30 Paavo Nurmen stadionilla HUOM! Kesätauko 27.6-15.7
  • 2012 syntyneet harjoittelevat keskiviikkoisin klo 17.00–18.30 ja lauantaisin klo 13.30–15.00 Paavo Nurmen stadionilla. HUOM Kesätauko 27.6-13.7
  • 2009–2011 syntyneiden perusryhmä harjoittelee tiistaisin klo 17.00–18.30 Paavo Nurmen stadionilla. Huom! Kesätauko juhanuksesta elokuun puoleen väliin.
  • 2007–2008 syntyneiden perusryhmä harjoittelee maanantaisin klo 17.30–19.00 Paavo Nurmen stadionilla. Huom! Kesätauko juhannuksesta elokuun puoleen väliin.
  • 2004–2006 syntyneiden perusryhmä harjoittelee tiistaisin klo 18.15–19.45 ja perjantaisin klo 18.00-19.00 Huom! Kesättauko juhannuksesta elokuun puoleen väliin.

Harrastuksen aloittaminen

Mukaan juniorivalmennusryhmien toimintaan voi liittyä ympäri vuoden. 8-10-vuotiaana harrastus aloitetaan juniorivalmennusryhmissä, 11-vuotiaana perusryhmissä. Jokainen lapsi saa käydä kokeilemassa ikäkausiryhmissä tai perusryhmän harjoituksissa maksutta kaksi kertaa, ilman ennakkoilmoittautumista. Kokeilukertojen jälkeen lapsen innostuttua harjoittelusta, tulee lapsen tiedot toimittaa (nimi, syntymäaika, kotiosoite, vanhemman sähköpostiosoite ja puhelinnumero, sekä missä ryhmässä lapsi on aloittanut) seuramme toimistopäällikkö Riitta Hyväriselle osoitteeseen riitta.hyvarinen@turunurheiluliitto.fi. Tämän jälkeen Riitta lähettää sähköpostitse aktivointilinkin MyClub -jäsenrekisteriin sekä ohjeet Suomisport-järjestelmään liittymiseksi. Seuran viestintä ja laskutus tapahtuvat MyClubin kautta.

Tähtiseura Turun Urheiluliitto tarjoaa ympäri vuoden laadukasta harraste- ja kilpaurheilutoimintaa lapsille ja nuorille. Harjoittelemme kesäisin Paavo Nurmen Stadionilla ja talvisin Kupittaan Urheiluhallilla sekä Turun alueen koulujen liikuntasaleissa. Ohjauksesta ja valmennuksesta vastaavat seuramme koulutetut valmentajat.

Nuorisourheilumme jakautuu neljään osaan; liikuntaleikkikoulut, yleisurheilukoulut, juniorivalmennusryhmät ja nuorisovalmennusryhmät. Turun Urheiluliiton yleisurheilujaostossa liikkuminen aloitetaan liikuntaleikkikouluissa, joissa toimintaa järjestetään 35-vuotiaille. Liikuntaleikkikoulu on Olympiakomitean konseptoima harrastustoiminnan malli alle kouluikäisille lapsille. Liikkarissa lapset pääsevät tutustumaan turvallisesti liikuntaharrastukseen ja liikkumaan monipuolisesti.

Harrastus yleisurheilun parissa jatkuu liikuntaleikkikoulun jälkeen yleisurheilukouluissa. Yleisurheilukoulut on tarkoitettu 58-vuotiaille harrastuksen aloittaville, tai jo lajia harrastaneille lapsille. Yleisurheilukoulussa tutustutaan laajasti eri yleisurheilulajeihin. Harjoittelussa keskitytään yleisurheilun perustaitoihin; juoksemiseen, hyppäämiseen, heittämiseen ja oman kehon hallintaan. Taitoja harjoitellaan osin pelien ja leikkien avulla. Tavoitteena on synnyttää innostus urheilua kohtaan ja tarjota jokaiselle lapselle positiivinen liikuntakokemus turvallisessa ympäristössä. Sekä liikkarit että yleisurheilukoulut ovat kausiluonteisia.

Ympärivuotisiin juniorivalmennusryhmiin lapset siirtyvät harjoittelemaan 8-vuotiaana. Harjoittelun painopiste siirtyy leikkien ja pelien omaisesta harjoittelusta kohti yleisurheilun omaista harjoittelua. Harjoittelu perustuu monipuoliseen lajiharjoitteluun sekä yleisurheilun perustaitojen; juokseminen, hyppääminen ja heittäminen opetteluun. Lajiharjoittelun lisäksi harjoituksissa keskitytään nopeuden, kimmoisuuden sekä lihaskunnon ja kestävyyden harjoittamiseen. Ryhmissä opetellaan kilpailemaan ja kilpailuihin osallistumiseen kannustetaan.

1215-vuotiaat harjoittelevat nuorisovalmennusryhmissä (kilpa- ja perusryhmät). Kyseisessä ikävaiheessa harjoittelun painopiste siirtyy kohti tehokkaampaa yleisurheiluharjoittelua. Valmennus perustuu monipuoliseen lajiharjoitteluun sekä perusominaisuuksien (nopeus, kestävyys, kimmoisuus, kehonhallinta) kehittämiseen. Voimaharjoittelu on osana harjoittelua. Kilpailuihin osallistumiseen kannustetaan. Nuorisovalmennusryhmien harjoitteluun sisältyvät lajikoulut sekä leirityspäivät.

Lisäksi tarjoamme lapsille ja nuorille monipuolisia kesäleirejä ja -yleisurheilukouluja.

TuUL nuorisourheilun vuosimaksujärjestelmä